Volkswagen

Silnik VW 1.0 12V TSI 115KM-116KM EA211

19863
Silnik VW 1.0 12V TSI 115KM-116KM EA211

Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.0 12V TSI z rodziny EA211 o mocy 115 lub 116KM to nowa konstrukcja koncernu VW wprowadzona na rynek w 2015 roku jako następca jednostki 1.2 TSI. Priorytetem konstruktorów było stworzenie niewielkiej jednostki z dobrymi osiągami przy niskim poziomie spalania. Konstrukcja 3-cylindrowa z 4 zaworami na cylinder zasilana wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w turbosprężarkę.


Silnik spisuje się świetnie i nie odczujemy klasycznych trzech cylindrów, kultura pracy jest na całkiem przyzwoitym poziomie. Przy tym jednostka oferuje bardzo dobrą dynamikę i niski poziom spalania. Na to wszystko składa się wiele czynników: waga silnika, rozwiązania technologiczne (między innymi układ wtryskowy) oraz turbosprężarka.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 210.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: CHZD/CHZJ/DKRA/DKRF

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.1)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 7.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
18%
5%
18%
5%
5%
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

27.08.2023 Octavia III FL
(8.7)
Opinia: Kosiarka w Skodzie Octavii III FL. Bardzo fajny silnik jeżeli nie jeździmy zapakowani po dach z 5 osobami na pokładzie. Daje rade. 60 tys kilometrów, złego słowa nie mogę powiedzieć i oby tak dalej. Olej zmieniany po 1,5 tysiącu kilometrów a następnie dodatkowe wymiany pomiędzy
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Spalanie w Octavii średnie z kilku tysięcy kilometrów to 5,8. Szybko się rozgrzewa Cichy, niskie wibracje, nie do poznania że 3 cylindry do 3500 obr. Na postoju sprytny zabieg z podwyższeniem obrotów, około 900-1000 co zapobiega wibracjom.
Wady: Brakuje trochę mocy przy pełnym samochodzie. Wówczas w zakresie 2,5-3,5 k obr, ciężko się jedzie. Powyżej tych wartości fajnie się zbiera nawet przy pełnym samochodzie. Lepiej się wyprzedza powyżej 140 km/h aniżeli pomiędzy 100 a 140.
  • Silnik: 115
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
19.07.2020 Skoda Scala
(10.0)
Opinia: W Skoda Scala silnik słyszalny tylko powyżej 3500rpm. Dla mnie rewelacja . Po pół roku użytkowania nie powiem nic złego na niego. Zobaczymy jak będzie po 10 latach ;)
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Przyspieszenie Cisza Lubię dźwięk 3 cylindrów w wyciszonej Scali
Wady: Lekkie wibracje
  • Silnik: 115KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 7300
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
20.04.2020 Seat Arona
(10.0)
Opinia: Wcześniej miałem 1.4 MPI 86KM, teraz zmiana auta na 1.0 TSI 116KM. Różnica jest widoczna w pracy, mocy, spalaniu jak i komforcie podróżowania - oczywiście na plus dla tsi. Przejechałem już 5000 km i nie dostrzegam awarii. W ASO oraz w niezależnym serwisie mówią, że
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - Niskie spalanie (miasto 6-8, trasa do 100km 4-5, 140 7-8, 180 - 11). - Cicha praca po rozgrzaniu - Mały a mocny :)
Wady: jedyna wada to pocenie się podczas dużych prędkości. Ale dowiedziałem się, że ten typ tak ma.
  • Silnik: 115 KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 5000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
23.12.2018 Seat Ibiza
(10.0)
Opinia: Silnik gdy trzeba jest bardzo dynamiczny (w samochodzie klasy B, 6 biegowy manual), a gdy nie trzeba, to oszczędny. Co ważne, w takiej konfiguracji moc jest na tyle duża, że pozwala na sprawną jazdę bez mocnego ciśnięcia gazu - aczkolwiek w przypadku ostrych przyspieszeń koniecznie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 115 KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 15000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
20.05.2018 Ibiza 1.0 TSI
(1.7)
Opinia: Nie polecam. Moja historia z nową Ibizą 1.0 TSI 115 KM skończyła się sprawą w sądzie. Silnik od początku palił sporo oleju około 2 l na 1000 km. Po 3000 km i 5 tygodniach jazdy udałem się do ASO gdzie nie stwierdzono problemu. Tysiąc km
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 1.0/10
  • Silnik: 115
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 5000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam