Volkswagen

Silnik VW 1.0 12V Eco TSI 90KM-95KM EA211

19601
Silnik VW 1.0 12V Eco TSI 90KM-95KM EA211

Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.0 12V TSI z rodziny EA211 o mocy 90 lub 95KM to nowa konstrukcja koncernu VW wprowadzona na rynek w 2015 roku jako następca jednostki 1.2 TSI. Priorytetem konstruktorów było stworzenie niewielkiej jednostki z dobrymi osiągami przy niskim poziomie spalania. Konstrukcja 3-cylindrowa z 4 zaworami na cylinder zasilana wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w turbosprężarkę.


Silnik spisuje się świetnie i nie odczujemy klasycznych trzech cylindrów, kultura pracy jest na całkiem przyzwoitym poziomie. Przy tym jednostka oferuje bardzo dobrą dynamikę i niski poziom spalania. Na to wszystko składa się wiele czynników: waga silnika, rozwiązania technologiczne (między innymi układ wtryskowy) oraz turbosprężarka.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 210.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: CHZA/CHZB/CHZL/DKLA

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.7)
Trwałość 8.9/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 7.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 1

Najbardziej awaryjna część

64%
2%
21%
2%
5%
3%
5%
Suma głosów: 66

Opinie użytkowników

19.06.2024 Skoda Fabia Combi
(10.0)
Opinia: Mam ten silnik w służbowej Fabii. Całkiem fajnie to jeździ. Dzięki 5 biegowej skrzyni gdzie przełożenia są dość długie nie odczuwa się aż tak turbodziury jak w wersji z 6 biegową skrzynią. Średnie spalanie to 5,5 litra a jeżdżę dość dużo w mieście. Jadąc w
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Spalanie, bezawaryjność, koszty eksploatacji
Wady: Drgania, kultura pracy
  • Silnik: 1.0 TSI 95 Koni
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 75000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
28.12.2022 Skoda Rapid Liftback
(10.0)
Opinia: Silnik w porównaniu do silników trzycylindrowych innych producentów zaskakuje kulturą pracy, osiągami i spalaniem. Na wolnych obrotach nic się nie trzęsie. Auto jest naprawdę ciche i pozbawione wibracji znanych np z. Renault 1.0 TCe. Brak jakiegokolwiek zużycia oleju. Spalanie w niemałym Rapidzie liftback załadowanym na
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: SPALANIE dynamika jak na moc i wielkość auta cicha praca bezawaryjność
Wady: skrzynia - 5 biegowa - strasznie długa jedynka. 6 biegowa byłaby lepsza
  • Silnik: 95KM / DKLD
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 45000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
08.05.2021 Skoda Rapid
(8.7)
Opinia: Czekałem z opinią trochę. Auto zakupiłem nowe z końcem 2018 i do teraz ( maj 2021 ) nie miałem z tym silnikiem absolutnie żadnych problemów ( 40 tys. km przebiegu ). Rapid z tym silnikiem jest zaskakująco dynamiczny, wielu z moich znajomych było mocno zdziwionych.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Niskie spalanie Dobra dynamik i elastyczność Bez awaryjny ( jak na razie ;-) )
Wady: Na zimno lubi sobie poterkotać, zwłaszcza na mrozie ale jak się rozgrzeje to jest cichy.
  • Silnik: 90 km
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 38750
  • Spalanie: 4.7 l/100km
Polecam
13.04.2021 VW Polo VI
(9.7)
Opinia: Auto zakupione w 2019r, w wersji ze skrzynią DSG, przeznaczony do miasta, ale też daje radę na trasie ekonomiczny i jednocześnie dynamiczny do prędkości 130 km/h, w mieście przy ekonomicznej jeździe spokojnie poniżej 5,5, w korkach potrafi wypić około litra więcej, na ekspresówce przy 120
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Elastyczność, Dynamika, Spalanie, Bezawaryjność, Skrzynia DSG
Wady: Dźwięk na zimnym silniku, Akumulator o zaskakująco niskiej trwałości
  • Silnik: 95KM DSG
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 38000
  • Spalanie: 5.4 l/100km
Polecam
15.12.2019 Seat Toledo
(5.3)
Opinia: Opisuję tylko w kontekście silnika. Szczerze mówiąc to on rozczarowuje. Nawet w porównaniu do 1.2tsi. Niska kultura pracy (wibracje trzycylindrowca, koszmarny odgłos pracy), osiągi co najwyżej przeciętne, słaba elastyczność oraz bardzo ale to bardzo słaby dół (uwaga na pojazdach, szczególnie w terenach górzystych)!!! Silnik stara
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 1.0tsi 95km
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 8000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Odradzam