Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik VW 1.0 12V TSI EVO 90KM-95KM EA211 wszedł do produkcji w roku 2019 i miał szerokie zastosowanie w modelach takich marek jak VW, Seat oraz Skoda. Jednostka jest kontynuacją silników z rodziny EA211, które po raz pierwszy weszły do produkcji w roku 2012. Od 2019 roku występują trzy odmiany silnika trzycylindrowego 1.0 z oznaczeniem EVO o mocach 90, 95 lub 110KM.
Przeszły one szereg modyfikacji, przez co silnik zyskał na wyższej kulturze pracy, lepszych osiągach oraz obniżeniu zużycia paliwa. Jednostka pracuje w cyklu Millera, który odpowiada za dawkowanie paliwa podczas niskiego obciążenia silnika.Konstrukcja silnika została w całości wykonana z aluminium podobnie jak wał korbowy, co pozwoliło na znaczące obniżenie wagi. Na pochwałę zasługują konstruktorzy VW, którym udało się idealnie wyważyć podzespoły silnika całkowicie eliminując drgania a to pozwoliło na usunięcie wałka wywarzającego. Ponadto znajdziemy tu IV generacji układ wtryskowy TSI z wtryskiem bezpośrednim o bardzo wysokim ciśnieniu bo aż 350 bar.
Nowością jest również zastosowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek VGT co do tej pory było zarezerwowane dla silników wysokoprężnych. Oznacza to, że sterowanie kątem łopatek będzie realizowane elektronicznie co przekłada się na bardzo szybką reakcję na dodanie gazu. To rozwiązanie przede wszystkim wpłynęło na zdecydowanie lepszą dynamikę oraz świetną elastyczność. Ze względu na spełnienie wygórowanych norm spalin silnik został wyposażony w filtr cząstek stałych GPF i spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6d Temp.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: DLAB/DLAC
Audi A1 GB 25 TFSI Evo 95KM (DLAC)
Seat Ibiza V FL 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)
Seat Arona FL 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)
Seat Leon IV 1.0 12V TSI Evo 90KM (DLAB)
Skoda Fabia IV 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)
Skoda Kamiq 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)
Skoda Scala 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)
Skoda Scala FL 1.0 12V TSI evo2 95KM (DUSB)
Volkswagen Polo VI FL 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)
Volkswagen T-Cross 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)
Volkswagen Taigo 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)
Volkswagen Golf VIII 1.0 12V TSI Evo 90KM (DLAB)
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |
Audi A1 GB 25 TFSI Evo 95KM (DLAC)
Seat Ibiza V FL 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)
Seat Arona FL 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)
Seat Leon IV 1.0 12V TSI Evo 90KM (DLAB)
Skoda Fabia IV 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)
Skoda Kamiq 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)
Skoda Scala 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)
Skoda Scala FL 1.0 12V TSI evo2 95KM (DUSB)
Volkswagen Polo VI FL 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)
Volkswagen T-Cross 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)
Volkswagen Taigo 1.0 12V TSI Evo 95KM (DLAC)
Volkswagen Golf VIII 1.0 12V TSI Evo 90KM (DLAB)