Popularne na rynku

Silniki Volkswagen TSI - Silnik 1.4 16V TSI 150KM (EA211)

18888
Silnik 1.4 16V TSI 150KM (EA211)

Silniki Volkswagen TSI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik 1.4 TSI/TSFI o mocy 150KM z oznaczeniem EA211 został wprowadzony na rynek w 2012 roku. Jednostka zastąpiła poprzednią bardzo awaryjną wersję o oznaczeniu EA111. Konstrukcja o całkowicie nowej bardzo zaawansowanej technologii! W jednostce zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań co miało przełożyć się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania. Podstawą było zbudowanie silnika, który będzie wolny od bardzo uciążliwych awarii jak jego imienny poprzednik o tej samej nazwie 1.4TSI  EA111. Jedna z bardziej rozpoznawalnych zmian jest w budowie układu rozrządu, obecna wersja jest napędzana paskiem z bezterminową wymianą a nie tak jak w poprzedniej wadliwym łańcuchem!!! Obecnie silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika. Co do kultury pracy tej jednostki jest na bardzo wysokim poziomie jak również dynamika oraz elastyczność. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o bardzo dobrych parametrach niskiej awaryjność oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • niski poziom emisji spalin
  • świetna elastyczność
  • bezterminowy rozrząd

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po bezterminowo
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG

Rozrząd !

W niektórych odmianach interwał wymiany rozrządu przypada na przebieg 240 tys.km !

Równorzędnie do nowszej odmiany 1.4 TS EA211 produkowane były starsze wersje 1.4 TS EA211 do roku 2015 które posiadały rozrząd oparty na łańcuchu.Najprościej odróżnić obie wersje po rozrządzie w nowszych jest pasek w starszej łańcuch.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.6)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

67%
8%
25%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

16.07.2021 Octavia III
(6.5)
Opinia: Dynamika bardzo dobra, choć dużo brakuje do montowanego w Octaviach z tego okresu diesla 2.0TDI. Przy jeździe ekspresówkami z prędkością 120-130 km/h spalanie oscyluje w granicach 6l/100km. Dość mocny moment od dołu, po 2 tys obrotów jeszcze lepiej rwie do przodu. 110 tys. przejechanych
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Ekonomiczny Dynamiczny
  • Silnik: 150km CZDA
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 110000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
16.04.2021 SEAT Leaon
(9.7)
Opinia: Mam w Seat Leon - 160t km. Sprawuje się doskonale. Żadnych awarii.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: dynamika, małe spalanie, bezawaryjność
Wady: brak
  • Silnik: 150 ACT DSG
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
11.10.2020 VW Jetta A6
(9.7)
Opinia: Silnik posiadam w VW Jetta A6 FL ze skrzynią DSG. W tej konfiguracji jednostka jest zupełnie wystarczająca, ma duży zapas mocy i ku mojemu zaskoczeniu pali około 6l przy dynamicznej jeździe i niezbyt długich odcinkach. Oczywiście dałoby się zejść poniżej 5 ale to męczarnia
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: niskie spalanie, bezawaryjność, dynamika
Wady: koszty napraw przy ewentualnych awariach
  • Silnik: 150/czda
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 40000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
04.08.2020 audi a4
(7.7)
Opinia: Mam w audi a4 b9 . Świetnie się sprawdza jest elastyczny i naprawdę mało pali jak na możliwości jakie daje. Po 60 tysiącach bez jakichkolwiek problemów. Polecam
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: niskie spalanie Dobra dynamika i elastyczność Niezła kultura pracy
Wady: na razie brak
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
31.05.2020 Skoda Superb III 1,4TSI
(9.7)
Opinia: Silnik elastyczny, oszczędny i bezawaryjny. Miałem w Superbie 2016r. i spokojnie dawał sobie radę z tym autem. W pierwszej fazie użytkowania dolałem oleju 1l/10tys km. Z czasem zużycie zanikało i przy 40 tyś km nie było zauważalne. Zastosowanie paska rozrządu rozwiązało problemy poprzedniej wersji
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: elastyczny oszczędny dynamiczny
  • Silnik: 1,4TSI 150KM EA 211
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 43000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam