Toyota

Silnik Toyota 1.5 16V DVVT 103/105KM 3SZ-VE

573
Opublikowane 7 września 2025 r.
Silnik Toyota 1.5 16V DVVT 103/105KM 3SZ-VE

Silniki Toyota VVT-i są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Daihatsu
  • Subaru

Silnik Toyota 1.5 16V DVVT 103/105KM 3SZ-VE był produkowany w latach 2005-2017 i miał zastosowanie w szeregu modeli Toyota oraz Daihatsu.Jednostka wolnossąca wyposażona system zmiennych faz rozrządu VVT-i  z wtryskiem wielopunktowym i rozrządem opartym na łańcuchu.Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych a ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych.


Niestety montaż instalacji LPG może wiązać się z poważnymi awariami takimi jak wypalenie gniazd zaworowych.Konstrukcja uważana jest za trwałą jednak użytkownicy sygnalizują problemy z awarią napinacza hydraulicznego łańcucha rozrządu co prowadzi do jego rozciągnięcia.Kolejną kwestią jest regularna wymiana oleju co pozwoli na uniknięcie zużycia elementów silnika.Po za tym silnik uchodzi za trwały i przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje duże przebiegi.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • przyzwoita kultura pracy
  • niskie spalanie

Wady

  • awarie napinacza łańcucha rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami