Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silniki Toyota Dual VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki
Silnik Toyota 1.5 16V Dual VVT-iE 112KM 2NR-FKE wszedł do produkcji w 2015 roku i zasilał modele koncernu Toyota.Konstrukcja wykonana w całości z aluminium blok oraz głowica,wyposażony w zmienne fazy rozrządu VVT-iE z rozrządem opartym na łańcuchu.
Jednostka uchodzi za trwałą jednak posiada słabe punkty takie jak mało trwałe cewki zapłonowe oraz cieknące pompy wody. Użytkownicy sygnalizują również zbieranie się nagary już przy przebiegach 30 tys.km ! Po za tym silnik uchodzi za bardzo trwały o przyzwoitych parametrach i niskim poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silnik spełnia normy spalin Euro5
| Średnia (głosów: 1) | (9.0) |
| Trwałość | 9.0/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |