Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik VW 2.0 16V TFSI EA888evo3 o mocy 190KM to najpopularniejsza na rynku odmiana nowej generacji silników 2.0 TFSI EVO stosowana od 2019 roku w wielu modelach Audi, Seata, Skody i Volkswagena. To nowoczesna konstrukcja, w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne, aby zapewnić lepsze osiągi przy zachowaniu relatywnie niskiego spalania. Jak przystało na nowoczesny silnik, został on seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na spełnienie najnowszych norm spalin Euro 6.
Silnik w porównaniu do poprzedniej wersji przeszedł szereg modernizacji, przez co stał się lżejszy i bardziej wydajny. Podstawowa zmiana nastąpiła w budowie jednostki, która otrzymała nowy żeliwny blok o cieńszych ściankach, nowszy wał korbowy, tłoki oraz pierścienie, jak również lekkie wałki wyrównoważające. W dalszej kolejności znajdziemy całkowicie nową głowicę aluminiową z integrowanym kolektorem dolotowym chłodzonym cieczą.
W tej odmianie zastosowano sprawdzony układ zmiennych faz rozrządu AVS oraz wałki rozrządu napędzane łańcuchem. Trzecia generacja silnika została wyposażona w podwójny układ wtryskiwaczy – pierwszy MPI oraz drugi Bezpośredni, montowany wewnątrz cylindrów, co miało zapewnić dodatkową wydajność w razie potrzeby. Jednostka również otrzymała nowsze doładowanie w postaci turbosprężarki IHI IS20, sterowanej elektronicznie zaworem spustowym, który odpowiada za regulację ciśnienia doładowania. Ważną informacją jest to, że wersja o najsłabszej mocy posiada turbosprężarkę Garetta MGT 1752S.
W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały, a jego awaryjność jest na niskim poziomie. Oczywiście, wszystko to zależy od odpowiedniego serwisowania i użytkowania. Trzeba nadmienić, że to już trzecia generacja tej odmiany i konstruktorzy stanęli na wysokości zadania, eliminując wszelkie problemy z początku produkcji. Oczywiście, zdarzają się pojedyncze egzemplarze, w których może dojść do rozciągnięcia się łańcucha rozrządu czy zbierania się nagaru na zaworach dolotowych, jednak są to sporadyczne przypadki. Poza tym, śmiało można stwierdzić, że jest to udana jednostka, która może poszczycić się dobrymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz przyzwoitym poziomem spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: DKTC/DKZA/DNNA/DLVA/DEMA/DKTC
Audi A3 8Y 40 TFSI Evo 190KM (DNNA)
Audi A4 B9 40 TFSI Evo 190KM (DLVA)
Audi A5 F5 FL 40 TFSI Evo 190KM (DLVA)
Audi Q2 GA FL 40 TFSI Evo 190KM (DNNA)
Audi Q3 F3 40 TFSI 190KM (DKTC/DNNA)
Seat Leon III FL 2.0 16V TSI 190KM GPF (DKZA)
Seat Leon IV 2.0 16V TSI Evo 190KM (DNNA)
Seat Ateca FL 2.0 16V TSI 190KM (DKZA/DNNA)
Seat Tarraco 2.0 16V TSI 4Drive 190KM (DKZA)
Cupra Leon IV 2.0 16V TSI Evo 190KM GPF (DNNA)
Cupra Ateca FL 2.0 16V TSI Evo 190KM (DNNA)
Cupra Formentor 2.0 16V TSI Evo 190KM (DNNA)
Skoda Karoq 2.0 16V TSI 4×4 190KM (DKZA)
Skoda Karoq FL 2.0 16V TSI Evo 190KM (DNNA)
Skoda Octavia III FL 2.0 16V TSI Evo 190KM (DKZA)
Skoda Octavia IV 2.0 16V TSI Evo 4×4 190KM (DNNA)
Skoda Kodiaq I 2.0 16V TSI Evo 190KM (DKZA)
Skoda Kodiaq I FL 2.0 16V TSI Evo 190KM (DNNA)
Skoda Superb III FL 2.0 16V TSI Evo 190KM (DKZA/DNNA)
Volkswagen T-Roc FL 2.0 16V TSI Evo 190KM (DNNA)
Volkswagen Golf VIII 2.0 16V TSI Evo 190KM (DNNA)
Volkswagen Tiguan II FL 2.0 16V TSI Evo 190KM (DNNA)
Volkswagen Passat B8 FL 2.0 16V TSI GPF 190KM (DKZA)
Volkswagen Arteon FL 2.0 TSI Evo 190KM GPF (DKZA)
| Średnia (głosów: 3) | (9.8) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 9.3/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |
Audi A3 8Y 40 TFSI Evo 190KM (DNNA)
Audi A4 B9 40 TFSI Evo 190KM (DLVA)
Audi A5 F5 FL 40 TFSI Evo 190KM (DLVA)
Audi Q2 GA FL 40 TFSI Evo 190KM (DNNA)
Audi Q3 F3 40 TFSI 190KM (DKTC/DNNA)
Seat Leon III FL 2.0 16V TSI 190KM GPF (DKZA)
Seat Leon IV 2.0 16V TSI Evo 190KM (DNNA)
Seat Ateca FL 2.0 16V TSI 190KM (DKZA/DNNA)
Seat Tarraco 2.0 16V TSI 4Drive 190KM (DKZA)
Cupra Leon IV 2.0 16V TSI Evo 190KM GPF (DNNA)
Cupra Ateca FL 2.0 16V TSI Evo 190KM (DNNA)
Cupra Formentor 2.0 16V TSI Evo 190KM (DNNA)
Skoda Karoq 2.0 16V TSI 4×4 190KM (DKZA)
Skoda Karoq FL 2.0 16V TSI Evo 190KM (DNNA)
Skoda Octavia III FL 2.0 16V TSI Evo 190KM (DKZA)
Skoda Octavia IV 2.0 16V TSI Evo 4×4 190KM (DNNA)
Skoda Kodiaq I 2.0 16V TSI Evo 190KM (DKZA)
Skoda Kodiaq I FL 2.0 16V TSI Evo 190KM (DNNA)
Skoda Superb III FL 2.0 16V TSI Evo 190KM (DKZA/DNNA)
Volkswagen T-Roc FL 2.0 16V TSI Evo 190KM (DNNA)
Volkswagen Golf VIII 2.0 16V TSI Evo 190KM (DNNA)
Volkswagen Tiguan II FL 2.0 16V TSI Evo 190KM (DNNA)
Volkswagen Passat B8 FL 2.0 16V TSI GPF 190KM (DKZA)
Volkswagen Arteon FL 2.0 TSI Evo 190KM GPF (DKZA)