Silniki Toyota 2.0 / 2.2 / 2.4 benzyna są stosowane w samochodach marki
Silnik Toyota 2.4 16V DOHC 132KM 2TZ-FE miał zastosowanie w latach 1990-1999 w modelach Toyota Previa/Estima. Konstrukcja czterocylindrowa z dwoma wałkami rozrządu DOHC została wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz rozrząd oparty na łańcuchu. Jednostka uchodzi za bardzo trwałą jednak posiada kilka problematycznych rozwiązań.
Ze względu na usytuowanie jej pod podłogą podwozia jest pochylona po kątem 75 stopni co sprawia że dostęp do niej jest problematyczny. Właśnie umiejscowienie silnika w tym miejscu powoduje czasami jego słabą wentylację, co doprowadza do jego przegrzania. Kolejną przypadłością jest awaria uszczelniacza wału korbowego przeważnie po przebiegach 120 tys.km. Poza tym silnik bardzo ładnie pracuje, jest dynamiczny a jego osiągi są na przyzwoitym poziomie.