Toyota

Silnik Toyota 2.4 16V DOHC 132KM 2TZ-FE

205
Silnik Toyota 2.4 16V DOHC 132KM 2TZ-FE

Silniki Toyota SOHC / DOHC / EFI są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik Toyota 2.4 16V DOHC 132KM 2TZ-FE miał zastosowanie w latach 1990-1999 w modelach Toyota Previa/Estima. Konstrukcja czterocylindrowa z dwoma wałkami rozrządu DOHC została wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz rozrząd oparty na łańcuchu. Jednostka uchodzi za bardzo trwałą jednak posiada kilka problematycznych rozwiązań.


Ze względu na usytuowanie jej pod podłogą podwozia jest pochylona po kątem 75 stopni co sprawia że dostęp do niej jest problematyczny. Właśnie umiejscowienie silnika w tym miejscu powoduje czasami jego słabą wentylację, co doprowadza do jego przegrzania. Kolejną przypadłością jest awaria uszczelniacza wału korbowego przeważnie po przebiegach 120 tys.km. Poza tym silnik bardzo ładnie pracuje, jest dynamiczny a jego osiągi są na przyzwoitym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika

Wady

  • probleatyczny dostęp do silnika
  • wysoki poziom spalania
  • awaria uszczelniacza wału korbowego

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami