Popularne na rynku

Silnik Toyota 1.8 16V Valvematic 147KM 2ZR-FAE

88624
Silnik Toyota 1.8 16V Valvematic 147KM 2ZR-FAE

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 1.8 16V Valvematic 147KM 2ZR-FAE przeznaczony do modeli Verso i Avensis T27. Charakteryzuje się dobrą dynamiką, elastycznością i przyzwoitym poziomem spalania. Jednostka o oznaczeniu Valvematic wyposażona w system zmiennych wzniosów zaworów, regulowanych bezstopniowo w zależności od warunków pracy. Silnik ten ma hydrauliczną regulację zaworów, montaż instalacji LPG nie jest problematyczny jak we wcześniejszych jednostkach.


Jednostka ma jedną problematyczną przypadłość – wycieki z pompy cieczy, użytkownicy regularnie muszą sprawdzać poziom płynu chłodniczego. Skutkiem dużego ubytku może być przegrzanie silnika i awarie uszczelki pod głowicą. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Największym atutem jednostki jest trwałość oraz bezawaryjność a dodatkowym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie pompy cieczy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 16) (8.8)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 9.1/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 14 2

Najbardziej awaryjna część

15%
3%
75%
1%
1%
1%
2%
Suma głosów: 267

Opinie użytkowników

11.01.2024 Avensi 1.8 16V Valvematic
(8.7)
Opinia: Pancerny o ile dba się o interwały olejowe co 10-12 tyś. Rozrząd na łańcuchu więc długowieczny (u mnie wymiana w granicach 380tyś bo delikatnie było go już słychać, pewnie wytrzymał by do 500). Silnik jak na 1.8 elastyczny i wystarczający do wygodnej jazdy, dla ludzi
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Bezawaryjność, niskie spalanie, równa płynna praca silnika, prosta konstrukcja nie wymagająca napraw w ASO, silnik po przebiegu 400 tyś suchy bez wycieków.
Wady: pompa wody wymaga okresowej kontroli
  • Silnik: 147
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 430000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
01.05.2023 Avensis t27
(9.7)
Opinia: Bardzo przyjemny silnik, wysoka kultura pracy przy niskim spalaniu. W trasie od 5.5 przy prędkościach 110 kmh. W mieście około 7.0. Silnik bezobsługowy. Wymiana oleju i filtru co 10 tys. Części eksploatacyjne tanie bo stosowane we wszystkich toyotach takie same
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Niskie spalanie, Wysoka kultura pracy, Tanie części
Wady: Brak
  • Silnik: 1.8 valvematic 147 km
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 90000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
11.02.2023 Avensis t27
(10.0)
Opinia: Toyota avensis t27 przebieg 90 tys. Bardzo niskie spalanie, najniższa w trasie do 100 km/h 5.8 W trasie do 140 kmh około 6.2. Miasto i trasa średnie spalanie 6.6 litra. Kupiłem z zamiarem instalacji LPG, ale przy takim zużyciu nie opłaca się. Części eksploatacyjne tanie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie, płynność prowadzenia, bezobsługowy.
Wady: Brak
  • Silnik: 1.8 147
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 87000
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Polecam
13.10.2022 Toyota Avensis III T27
(9.3)
Opinia: Jak na razie zero problemów. Pracuje równo i bardzo ale to bardzo cicho. 1.8 nie jest do rajdów ani bicia prędkości, ale w codziennej eksploatacji przy spokojnej jeździe odpłaci się bezawaryjnością oraz niskim zużyciem paliwa.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - bardzo cichy - mało awaryjny - niskie spalanie
Wady: - jeszcze tego nie miałem ale czytałem że mankamentem jest pompa wody
  • Silnik: 147KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 138000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
28.07.2022 verso
(8.3)
Opinia: Przy 210000 przejechaniu zaczyna mi verso wchodzic samo na wysokie obroty a wolnych obrotach
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 147
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 210000
  • Spalanie: 9.2 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię