Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mercedes 1.3 R4 16V Mild Hybrid Turbo 136KM M282.81 wszedł do produkcji w 2022 roku jako tzw. miękka hybryda i zasila szereg modeli marki Mercedes Benz.Silnik znajdziemy również pod maską wielu modeli Renault o oznaczeniu 1.3 TCe,.
Jednostka jest układem miękkiej hybrydy z silnikiem elektrycznym o mocy 14KM, z momentem obrotowym 150Nm oraz instalacją elektryczną 48V. Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator rozrusznika który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej.
Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów.Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania. Ponadto w silniku zastosowano filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na osiągnięcie rygorystycznych norm Euro6d-temp.
Opis Ogólny :
Konstrukcja silnika powstała przy współpracy dwóch koncernów Mercedesa oraz Renault i weszła do produkcji w 2018 roku .Znajdziemy ją pod maską szeregu modeli takich marek jak Renault, Dacia, Nissan, Mitsubishi oraz Mercedes-Benz. Silnik wyposażony został nowoczesną głowicę oraz układ wtrysku bezpośredniego typu Common Rail .
Całość współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar. To bardzo nowatorskie rozwiązanie które do niedawana było stosowane tylko w silnikach diesla. Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu. Układ rozrządu oparty został na łańcuchu to duży atut który nie jest narażony na zerwanie jak w przypadku paska.
Silnik charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką ,wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania. Auta w cyklu mieszanym spalają średnio 7l co jest bardzo dobrym wynikiem zwłaszcza że mamy do czynienia z modelami typu SUV.W opinii użytkowników jednostka uchodzi za trwałą i mało awaryjną jednak wymaga odpowiedniego dbania o serwis oraz tankowania wysokiej jakości paliwa.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 136 KM
Moment obrotowy: 230 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Moc silnika EV: 14 KM
Moment obrotowy EV: 150 Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 136 KM
Moment obr. systemu: 230 Nm
Mercedes Klasa A W177 FL 1.3 16V Turbo 136KM Mild Hybrid (M282.81)
Mercedes Klasa B W247 FL 1.3 16V Turbo 136KM Mild Hybrid (M282.81)
Mercedes CLA C118 FL 1.3 16V Turbo 136KM Mild Hybrid (M282.81)
Mercedes GLA H247 FL 1.3 16V Turbo 136KM Mild Hybrid (M282.81)
Mercedes GLB X247 FL 1.3 16V Turbo 136KM Mild Hybrid (M282.81)
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |
Mercedes Klasa A W177 FL 1.3 16V Turbo 136KM Mild Hybrid (M282.81)
Mercedes Klasa B W247 FL 1.3 16V Turbo 136KM Mild Hybrid (M282.81)
Mercedes CLA C118 FL 1.3 16V Turbo 136KM Mild Hybrid (M282.81)
Mercedes GLA H247 FL 1.3 16V Turbo 136KM Mild Hybrid (M282.81)
Mercedes GLB X247 FL 1.3 16V Turbo 136KM Mild Hybrid (M282.81)