Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.3 R4 16V Turbo 136KM M282

6373
Silnik Mercedes 1.3 R4 16V Turbo 136KM M282

Silniki Mercedes R3 / R4 Turbo / R6 Turbo są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
  • Infiniti

Silnik Mercedes 1.3 R4 16V Turbo 136KM wszedł  do produkcji w roku 2018 i zasila modele Mercedesa Klasy A, B, CLA, GLA oraz GLB.

To nowoczesna konstrukcja która powstała przy współpracy  koncernów Renault Nissan Mitsubishi oraz firmy Daimler.Jednostka  weszła do produkcji w 2018 roku i będzie zasilała szereg modeli takich marek jak Renault,Dacia,Nissan,Mitsubishi oraz Mercedes-Benz .Silnik jest następcą odmiany 1.6l M270 która nie spełniała  obecnych bardzo wygórowanych norm obowiązujących w nowoczesnych jednostkach.W konstrukcji wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań co miało przełożyć się na dużo lepsze osiągi przy niskim poziomie spalania oraz emisji CO2.


Silnik wyposażony został nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla Diesli !!! Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy.Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu.


Jak w poprzedniej wersji również w tej znajdziemy rozrząd oparty na łańcuchu to duży atut który pozwoli na oszczędność związaną z wymianą jak to ma miejsce przy rozrządzie paskowy.Jednostka współpracuje  z manualną 6-biegową skrzynią natomiast mocniejsze odmiany mogą być wyposażone w dwu-sprzęgłową 7-biegową automatyczną skrzynię.W opinii  użytkowników jednostka spisuję się bardzo dobrze jest dynamiczna o bardzo wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Elf /RN17FE 0W20 RN17 5W3, wymiana po 30.000 km
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.2)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

69%
6%
6%
3%
6%
3%
6%
Suma głosów: 32

Opinie użytkowników

19.02.2024 Mercedes-Benz A180 auomat
(9.3)
Opinia: Bardzo ekonomiczny i przyzwoicie dynamiczny silnik, nawet w wariancie 136 KM. W polaczeniu z swietnie oprogramowana skrzynia MB zapewnia bardzo szybka (brak laga zaprogramowanego pod WLTP, jak w VAGach) reakcje na gaz i optymalna zmiane biegow nawet w trybie Normal. W trybie sport potrafi zrywac
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Kultura pracy Reakcja na gaz Przyspieszenie nawet w slabszej odmianie Cicha praca Niskie spalanie
Wady: -
  • Silnik: 136KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 42000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
04.08.2022 Mercedes cla 250e
(9.0)
Opinia: Polecam auto z tym silnikiem jestem bardzo zadowolona z użytkownia
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Bardzo dynamiczny niskie spalanie wysoka kultura pracy
Wady: Brak
  • Silnik: 163
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 41000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam