Renault

Silnik 1.3 16V TCe 140KM GPF

19320
Silnik 1.3 16V TCe 140KM GPF

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik 1.3 TCe o mocy 140KM 

To nowoczesna konstrukcja która powstała przy współpracy  koncernów Renault Nissan Mitsubishi oraz firmy Daimler.Jednostka  weszła do produkcji w 2018 roku i będzie zasilała szereg modeli takich marek jak Renault,Dacia,Nissan,Mitsubishi oraz Mercedes-Benz .Silnik jest następcą odmiany 1.2 TCe który był oferowany w większości modeli Renaulta oraz Nissana i był skonstruowany przy współpracy obu koncernów.Ze względu na najnowsze normy które obowiązują postanowiono wprowadzić nowoczesny i bardziej zaawansowany silnik który spełnia wszelkie wymogi i obostrzenia.W konstrukcji wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań co miało przełożyć się na dużo lepsze osiągi przy niskim poziomie spalania oraz emisji CO2.Silnik wyposażony został nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla Diesli !!! Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy.Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu.Jak w poprzedniej wersji również w tej znajdziemy rozrząd oparty na łańcuchu to duży atut który pozwoli na oszczędność związaną z wymianą jak to ma miejsce przy rozrządzie paskowy.Jednostka o mocy 115KM współpracuje  z manualną 6-biegową skrzynią natomiast mocniejsze odmiany mogą być wyposażone w dwu-sprzęgłową 7-biegową automatyczną skrzynię EDC.W opinii  użytkowników jednostka spisuję się bardzo dobrze jest dynamiczna o bardzo wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: .5.5 L, typ oleju: Elf /RN17FE 0W20 RN17 5W30, wymiana po 30.000 km
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (9.9)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 9.8/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

1%
4%
40%
0%
1%
6%
48%
Suma głosów: 83

Opinie użytkowników

22.02.2022 Megane 4 Kombi
(10.0)
Opinia: Przesiadłem się z Megane III 1,4tce 130KM do Megane IV 1,3tce 140KM. Wybrałem 1,3tce bo wcześniejszym 1,4tce zrobiłem 285tś.km i przekazałem go wypełni sprawnego synowi. 1,3 również pracuje bardzo cicho, spala mniej i jeszcze lepiej przyśpiesza. Mam nadzieję, że będzie równie bezawaryjny
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamiczny, cichy, elastyczny
Wady: nie stwierdziłem
  • Silnik: 1,3tce 140KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 48300
  • Spalanie: 6.6 l/100km
Polecam
09.12.2021 Megane 4
(10.0)
Opinia: Super silnik, elastyczny i oszczędny
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 140 KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 30000
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
26.06.2021 Renault Kadjar
(9.3)
Opinia: Rewelacyjny Silnik b.dobrze sprawdza sie w Kadjarze.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Spalanie, ekonomia rewelacny moment obrotowy.
Wady: brak
  • Silnik: 1,3 tce 140KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 11000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
06.01.2021 Renault Kadjar
(10.0)
Opinia: Po jazdach próbnych kupiłem auto dla tego silnika:) W Renault Kadjar silnik zapewnia bardzo dobrą dynamikę przy niskim spalaniu. Auto nie jest wprawdzie mistrzem sprintów spod świateł, ale ma bardzo dobrą elastyczność już od niskich obrotów i zadowala się niewielkimi ilościami paliwa. Przy prędkości 120km/h
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: elastyczność, zużycie paliwa, kultura pracy
Wady: brak jak do tej pory
  • Silnik: 1,3TCE 140KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 10000km
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
07.12.2020 Megane 4
(10.0)
Opinia: Mam wersję 140KM i nie mam żadnych zastrzeżeń co do pracy i funkcjonowania tego silnika. Wcześniej jeździłem Megane 3 z silnikiem 1,6 16v, a ten 1,3tce to petarda w każdym calu.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: cicha praca, super dynamika, elastyczność
Wady: brak
  • Silnik: 1,3tce 140KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 63500
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię