Renault

Silnik Renault 1.3 TCe 140KM GPF H5Ht

31316
Silnik Renault 1.3 TCe 140KM GPF H5Ht

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.3 16V TCe o mocy 140KM wszedł do produkcji w 2018 roku i zasila modele Renault Clio V, Captur II, Megane IV, Scenic IV, Kadjar a także nowy SUV Arkana.

To nowoczesna konstrukcja która powstała przy współpracy  koncernów Renault Nissan Mitsubishi oraz firmy Daimler.Jednostka  weszła do produkcji w 2018 roku i będzie zasilała szereg modeli takich marek jak Renault,Dacia,Nissan,Mitsubishi oraz Mercedes-Benz .Silnik jest następcą odmiany 1.2 TCe który był oferowany w większości modeli Renaulta oraz Nissana i był skonstruowany przy współpracy obu koncernów.Ze względu na najnowsze normy które obowiązują postanowiono wprowadzić nowoczesny i bardziej zaawansowany silnik który spełnia wszelkie wymogi i obostrzenia.W konstrukcji wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań co miało przełożyć się na dużo lepsze osiągi przy niskim poziomie spalania oraz emisji CO2.Silnik wyposażony został nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla Diesli !!! Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy.Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu.Jak w poprzedniej wersji również w tej znajdziemy rozrząd oparty na łańcuchu to duży atut który pozwoli na oszczędność związaną z wymianą jak to ma miejsce przy rozrządzie paskowy.Jednostka o mocy 115KM współpracuje  z manualną 6-biegową skrzynią natomiast mocniejsze odmiany mogą być wyposażone w dwu-sprzęgłową 7-biegową automatyczną skrzynię EDC.W opinii  użytkowników jednostka spisuję się bardzo dobrze jest dynamiczna o bardzo wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania.

Uwaga na podnoszący się stan oleju przez dostającą się do niego benzynę !!!Poowdem może być nie dogrzany silnik i jazda na zbyt krótkich odcinakch co powoduje dawkowanie dużej ilości paliwa .Serwisanci zalecają zmainę oprogramowania silnika która ma w tej kwestii pomóc.Niestety nie zawsze to pomaga zdarzają się użytkownicy aut z tym silnikiem borykający się z tym problemem.Druga teza jest taka czy aby to nie był problem filtra cząstek stałych GPF i jazdy na nie dogrzanym silniku .Tak jak w przypadku diesli dawka paliwa dodawana do wypalenia filtra może dostawać się do oleju !!!


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • podnoszący się poziom oleju przez dostawanie się do niego benzyny !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: .5.5 L, typ oleju: Elf /RN17FE 0W20 RN17 5W30, wymiana po 30.000 km
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych

Sprawdzać stan oleju bo może się podnosić !!!

Po wyciągnięciu bagnetu do miary oleju  czuć zapach benzyny !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (9.9)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 9.8/10
Dynamika 9.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 11 0

Najbardziej awaryjna część

3%
3%
29%
1%
2%
4%
57%
Suma głosów: 161

Opinie użytkowników

15.03.2023 Kadjar
(9.0)
Opinia: Dobre osiągi, spalanie zależne od jazdy. Mądra eksploatacja i zero problemów. Olej co 15000km. Tego typu siniki trzeba traktować jak duże diesele. Rozgrzać, chłodzić, szanować.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: dynamika, spalanie,
Wady: lekkie wibracje na zimno,
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 97000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
14.10.2022 Megane 4 Grandtour 1.3TCE
(10.0)
Opinia: Byłem nieco sceptyczny co do małej pojemności z turbo, ale zmieniłem zdanie, bo jest naprawdę bardzo pozytywnie, przede wszystkim silnik ładnie ciągnie od samego dołu i jest cichy, spalanie zaskakująco niskie jak na benzynę, wcześniej jeździłem 2 litrową benzyną/LPG 136KM i dieslem 130KM i chowają
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: cichy, niskie spalanie
Wady: ?
  • Silnik: 140KM Megane 4
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 84
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
12.08.2022 Scenic
(10.0)
Opinia: Fajny silnik dotychczas jeździłem dieslem i jestem pod wrażeniem, ciągnie od dołu brak turbo dziury, spalanie z wakacyjnego wyjazdu do Włoch 5,9/100 benzyny 95 przy prędkościach autostradowych to dobry wynik uważam.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: fajna dynamika, silnik bardzo cicho pracuje, brak turbodziury, niskie spalanie
Wady: brak
  • Silnik: 140KM Scenic 4gen. 1.3tce
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 89200
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
20.07.2022 Megane 4 kombi
(10.0)
Opinia: Super autko, spalanie 5.7 na trasie Bytom-Kołobrzeg-Bytom
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: niskie spalanie, dobra elastyczność i dynamika
Wady: brak
  • Silnik: 140KM 1.3tce
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 71
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
10.07.2022 Megane 4 kombi
(10.0)
Opinia: Megane 4 1,3 140 mam od 2lat i jestem bardzo mile zaskoczony, super dynamika i doskonałe wyciszenie, wcześniej użytkowałem Megane 2 1,6 110, które było bardzo ospałe, powolne i głośne. A najlepsze jest to, że 1,3 spala mi średnio 6,3L Pb95, gdzie 1,6 spalało mi
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: super dynamika, niskie spalanie, cicha praca, ciągnie od samego dołu
Wady: brak
  • Silnik: 1,3 140
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 69400
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię