Silnik Renault 1.3 16V TCe o mocy 140KM wszedł do produkcji w 2018 roku i zasila modele Renault Clio V, Captur II, Megane IV, Scenic IV, Kadjar.To nowoczesna konstrukcja która powstała przy współpracy koncernów Renault Nissan Mitsubishi oraz firmy Daimler. Jednostka weszła do produkcji w 2018 roku i będzie zasilała szereg modeli takich marek jak Renault,Dacia,Nissan,Mitsubishi oraz Mercedes-Benz .
A od 2022 występuje Renault Arkana i Austral jako 1.3 TCe Mild Hibrid
Silnik jest następcą odmiany 1.2 TCe który był oferowany w większości modeli Renaulta oraz Nissana i był skonstruowany przy współpracy obu koncernów.Ze względu na najnowsze normy które obowiązują postanowiono wprowadzić nowoczesny i bardziej zaawansowany silnik który spełnia wszelkie wymogi i obostrzenia.W konstrukcji wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań co miało przełożyć się na dużo lepsze osiągi przy niskim poziomie spalania oraz emisji CO2.Silnik wyposażony został nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla Diesli !!! Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy.
Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu.Jak w poprzedniej wersji również w tej znajdziemy rozrząd oparty na łańcuchu to duży atut który pozwoli na oszczędność związaną z wymianą jak to ma miejsce przy rozrządzie paskowy.Jednostka o mocy 115KM współpracuje z manualną 6-biegową skrzynią natomiast mocniejsze odmiany mogą być wyposażone w dwu-sprzęgłową 7-biegową automatyczną skrzynię EDC.W opinii użytkowników jednostka spisuję się bardzo dobrze jest dynamiczna o bardzo wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania.
Uwaga na podnoszący się stan oleju przez dostającą się do niego benzynę Powdem może być nie dogrzany silnik i jazda na zbyt krótkich odcinkach co powoduje dawkowanie dużej ilości paliwa .Serwisanci zalecają zmianę oprogramowania silnika która ma w tej kwestii pomóc.Niestety nie zawsze to pomaga zdarzają się użytkownicy aut z tym silnikiem borykający się z tym problemem.Druga teza jest taka czy aby to nie był problem filtra cząstek stałych GPF i jazdy na nie dogrzanym silniku .Tak jak w przypadku diesli dawka paliwa dodawana do wypalenia filtra może dostawać się do oleju !!!
Zobacz odmiany silników Hybrydowych Renault na MotoHybryda
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Należy sprawdzać stan oleju bo może się podnosić.
Średnia (głosów: 17) | (9.8) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 9.8/10 |
Dynamika | 9.9/10 |