Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Renault 1.3 16V TCe o mocy 140KM wszedł do produkcji w 2018 roku i zasila modele Renault Clio V, Captur II, Megane IV, Scenic IV, Kadjar.To nowoczesna konstrukcja która powstała przy współpracy koncernów Renault Nissan Mitsubishi oraz firmy Daimler. Jednostka weszła do produkcji w 2018 roku i będzie zasilała szereg modeli takich marek jak Renault,Dacia,Nissan,Mitsubishi oraz Mercedes-Benz .
Silnik jest następcą odmiany 1.2 TCe który był oferowany w większości modeli Renaulta oraz Nissana i był skonstruowany przy współpracy obu koncernów.Ze względu na najnowsze normy które obowiązują postanowiono wprowadzić nowoczesny i bardziej zaawansowany silnik który spełnia wszelkie wymogi i obostrzenia.W konstrukcji wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań co miało przełożyć się na dużo lepsze osiągi przy niskim poziomie spalania oraz emisji CO2.Silnik wyposażony został nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla Diesli !!! Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy.
Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu.Jak w poprzedniej wersji również w tej znajdziemy rozrząd oparty na łańcuchu to duży atut który pozwoli na oszczędność związaną z wymianą jak to ma miejsce przy rozrządzie paskowy.Jednostka o mocy 115KM współpracuje z manualną 6-biegową skrzynią natomiast mocniejsze odmiany mogą być wyposażone w dwu-sprzęgłową 7-biegową automatyczną skrzynię EDC.W opinii użytkowników jednostka spisuję się bardzo dobrze jest dynamiczna o bardzo wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania.
Uwaga na podnoszący się stan oleju przez dostającą się do niego benzynę Powdem może być nie dogrzany silnik i jazda na zbyt krótkich odcinkach co powoduje dawkowanie dużej ilości paliwa .Serwisanci zalecają zmianę oprogramowania silnika która ma w tej kwestii pomóc.Niestety nie zawsze to pomaga zdarzają się użytkownicy aut z tym silnikiem borykający się z tym problemem.Druga teza jest taka czy aby to nie był problem filtra cząstek stałych GPF i jazdy na nie dogrzanym silniku .Tak jak w przypadku diesli dawka paliwa dodawana do wypalenia filtra może dostawać się do oleju !!!
Zobacz odmiany silników Hybrydowych Renault na MotoHybryda
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Należy sprawdzać stan oleju bo może się podnosić.
Renault Clio V 1.3 16V TCe 140KM GPF (H5Ht)
Renault Captur II 1.3 16V TCe 140KM GPF (H5Ht)
Renault Megane IV 1.3 16V TCe 140KM GPF (H5Ht)
Renault Megane IV FL 1.3 16V TCe 140KM GPF (H5Ht)
Renault Scenic IV 1.3 16V TCe 140KM GPF (H5Ht)
Renault Grand Scenic IV 1.3 16V TCe 140KM GPF (H5Ht)
Renault Kadjar FL 1.3 16V TCe 140KM GPF (H5Ht)
Renault Arkana 1.3 16V TCe 140KM GPF (H5Ht)
Mitsubishi ASX II 1.3 16V DIG Turbo 140KM GPF (H5Ht)
| Średnia (głosów: 18) | (9.7) |
| Trwałość | 9.6/10 |
| Utrzymanie | 9.8/10 |
| Dynamika | 9.8/10 |
Renault Clio V 1.3 16V TCe 140KM GPF (H5Ht)
Renault Captur II 1.3 16V TCe 140KM GPF (H5Ht)
Renault Megane IV 1.3 16V TCe 140KM GPF (H5Ht)
Renault Megane IV FL 1.3 16V TCe 140KM GPF (H5Ht)
Renault Scenic IV 1.3 16V TCe 140KM GPF (H5Ht)
Renault Grand Scenic IV 1.3 16V TCe 140KM GPF (H5Ht)
Renault Kadjar FL 1.3 16V TCe 140KM GPF (H5Ht)
Renault Arkana 1.3 16V TCe 140KM GPF (H5Ht)
Mitsubishi ASX II 1.3 16V DIG Turbo 140KM GPF (H5Ht)