Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.3 R4 16V Turbo 163KM M282.91

20973
Silnik Mercedes 1.3 R4 16V Turbo 163KM M282.91

Silniki Mercedes 1.3 R4 Turbo M282 są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz

Silnik Mercedes 1.3 R4 16V Turbo 163KM wszedł  do produkcji w roku 2018 i zasila modele Mercedesa Klasy A, B, CLA, GLA oraz GLB.

To nowoczesna konstrukcja która powstała przy współpracy  koncernów Renault Nissan Mitsubishi oraz firmy Daimler. Silnik jest następcą odmiany 1.6l M270 która nie spełniała już obecnych, bardzo wygórowanych norm obowiązujących w nowoczesnych jednostkach. W konstrukcji wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań co miało przełożyć się na dużo lepsze osiągi przy niskim poziomie spalania oraz emisji CO2.


Silnik wyposażony został w nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla Diesli. Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy. Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu.


Tak jak w poprzedniej wersji również w tej znajdziemy rozrząd oparty na łańcuchu to duży atut który pozwoli na oszczędność związaną z wymianą jak to ma miejsce przy rozrządzie paskowy. Jednostka współpracuje  z manualną 6-biegową skrzynią natomiast mocniejsze odmiany mogą być wyposażone w dwu-sprzęgłową 7-biegową automatyczną skrzynię. W opinii  użytkowników jednostka spisuję się bardzo dobrze jest dynamiczna o bardzo wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Elf /RN17FE 0W20 RN17 5W30,, wymiana po 30.000 km
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.3)
Trwałość 7.7/10
Utrzymanie 7.7/10
Dynamika 6.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 2

Najbardziej awaryjna część

71%
4%
4%
3%
4%
2%
10%
Suma głosów: 90

Opinie użytkowników

31.12.2024 GLA 200
(7.7)
Opinia: Samochód jak na 1.3 z napędem na jedną oś mało ekonomiczny, 7mio biegowa skrzynia zbyt dynamicznie przełącza biegi co skutkuje ciągłymi znacznymi skokami obrotów. Niby to zaleta jako szybka reakcja, ale jest to denerwujące podczas jazdy miejskiej. Start/Stop permanentnie wyłączony zaraz po zakupie auta.
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: dynamika
Wady: spore zużycie paliwa jak na 1.3 Te silniki te są jednorazowe, tzn nie ma możliwości zakupu elementów silnika typu głowica, tłoki itp. Jak coś padnie pozostaje tylko zakup z używki.
  • Silnik: 163KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 70000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
14.07.2024 CLA
(1.0)
Opinia: CLA 2022r motor 1.3 benzyna
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 1.0/10
Zalety: Super wygląd
Wady: Spalanie 8l / 100km
  • Silnik: 1300
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 2000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
29.12.2023 GLB
(9.0)
Opinia: Ok
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Ok
Wady: Brak
  • Silnik: 163KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 57000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
25.12.2023 CLA 200
(6.3)
Opinia: Porażka na całej linii. Spala więcej od 2200 cm.
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 2.0/10
Wady: Brak mocy
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 3700
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
27.11.2023 Mercedes CLA 200
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik. Spory moment obrotowy już przy niskich obrotach gwarantuje, że skrzynia automatyczna zmienia bieg na wyższy już przy ok 2000-2200obr/min, a po zmianie na wyższy bieg jest dalej spory ciąg motoru. Charakterystyka jak w dieslu. Bardzo płynna praca, równomiernie rozwija moc , ciągnie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Duży moment obrotowy przy niskich obrotach Bardzo dobre osiągi Płynnie rozwijana moc Brak turbodziury Niskie zużycie paliwa
  • Silnik: 163KM/ CLA 200
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 28.000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam