Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.3 R4 Turbo 163KM M282

8925
Silnik Mercedes 1.3 R4 Turbo 163KM M282

Silniki Mercedes-Benz (od 2011) są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
  • Infiniti

Silnik Mercedes 1.3 R4 16V Turbo 163KM wszedł  do produkcji w roku 2018 i zasila modele Mercedesa Klasy A, B, CLA, GLA oraz GLB.

To nowoczesna konstrukcja która powstała przy współpracy  koncernów Renault Nissan Mitsubishi oraz firmy Daimler.Jednostka  weszła do produkcji w 2018 roku i będzie zasilała szereg modeli takich marek jak Renault,Dacia,Nissan,Mitsubishi oraz Mercedes-Benz .Silnik jest następcą odmiany 1.6l M270 która nie spełniała  obecnych bardzo wygórowanych norm obowiązujących w nowoczesnych jednostkach.W konstrukcji wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań co miało przełożyć się na dużo lepsze osiągi przy niskim poziomie spalania oraz emisji CO2.


Silnik wyposażony został nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla Diesli !!! Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy.Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu.


Jak w poprzedniej wersji również w tej znajdziemy rozrząd oparty na łańcuchu to duży atut który pozwoli na oszczędność związaną z wymianą jak to ma miejsce przy rozrządzie paskowy.Jednostka współpracuje  z manualną 6-biegową skrzynią natomiast mocniejsze odmiany mogą być wyposażone w dwu-sprzęgłową 7-biegową automatyczną skrzynię.W opinii  użytkowników jednostka spisuję się bardzo dobrze jest dynamiczna o bardzo wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Elf /RN17FE 0W20 RN17 5W30,, wymiana po 30.000 km
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.8)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.8/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 1

Najbardziej awaryjna część

56%
5%
8%
3%
8%
3%
18%
Suma głosów: 39

Opinie użytkowników

29.12.2023 GLB
(9.0)
Opinia: Ok
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Ok
Wady: Brak
  • Silnik: 163KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 57000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
25.12.2023 CLA 200
(6.3)
Opinia: Porażka na całej linii. Spala więcej od 2200 cm.
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 2.0/10
Wady: Brak mocy
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 3700
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
27.11.2023 Mercedes CLA 200
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik. Spory moment obrotowy już przy niskich obrotach gwarantuje, że skrzynia automatyczna zmienia bieg na wyższy już przy ok 2000-2200obr/min, a po zmianie na wyższy bieg jest dalej spory ciąg motoru. Charakterystyka jak w dieslu. Bardzo płynna praca, równomiernie rozwija moc , ciągnie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Duży moment obrotowy przy niskich obrotach Bardzo dobre osiągi Płynnie rozwijana moc Brak turbodziury Niskie zużycie paliwa
  • Silnik: 163KM/ CLA 200
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 28.000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
07.06.2023 W177
(10.0)
Opinia: Świetne auto.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Wady: Głośny na wysokich obrotach.
  • Silnik: 163
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 92000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam