Silnik Mercedes 1.3 R4 16V Turbo 163KM wszedł do produkcji w roku 2018 i zasila modele Mercedesa Klasy A, B, CLA, GLA oraz GLB.
To nowoczesna konstrukcja która powstała przy współpracy koncernów Renault Nissan Mitsubishi oraz firmy Daimler. Silnik jest następcą odmiany 1.6l M270 która nie spełniała już obecnych, bardzo wygórowanych norm obowiązujących w nowoczesnych jednostkach. W konstrukcji wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań co miało przełożyć się na dużo lepsze osiągi przy niskim poziomie spalania oraz emisji CO2.
Silnik wyposażony został w nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla Diesli. Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy. Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu.
Tak jak w poprzedniej wersji również w tej znajdziemy rozrząd oparty na łańcuchu to duży atut który pozwoli na oszczędność związaną z wymianą jak to ma miejsce przy rozrządzie paskowy. Jednostka współpracuje z manualną 6-biegową skrzynią natomiast mocniejsze odmiany mogą być wyposażone w dwu-sprzęgłową 7-biegową automatyczną skrzynię. W opinii użytkowników jednostka spisuję się bardzo dobrze jest dynamiczna o bardzo wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 6) | (7.3) |
Trwałość | 7.7/10 |
Utrzymanie | 7.7/10 |
Dynamika | 6.7/10 |