Silnik Mercedes 3.0 R6 EQ Boost 367KM M256 wszedł do produkcji w 2017 roku. Konstrukcja silnika o pojemności 3.0l wykonana z aluminium. wyposażona w podwójne doładowanie przy pomocy turbosprężarki oraz dodatkowe elektryczne doładowanie EQ Boost. Jednostka jest układem miękkiej hybrydy z silnikiem elektrycznym o mocy 16 kW, z momentem obrotowym 250Nm oraz instalacją elektryczną 48V.
Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator rozrusznika który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej. Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 367 KM
Moment obrotowy: 500 Nm
Pojemność baterii: 0.9 kWh
Moc silnika EV: 22 KM
Moment obrotowy EV: 250 Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 367 KM
Moment obr. systemu: 500 Nm
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |