Citroen

Silnik 1.0 12V PureTech 68KM (EB0)

5585
Silnik 1.0 12V PureTech 68KM (EB0)

Silniki PSA VTi/PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot

Silnik 1.0 12V PureTech o mocy 68KM wszedł do produkcji w roku 2013 i zasilał auta segmentu B – Citroen C3 oraz Peugeot 208. Jest to nowa konstrukcja koncernu PSA z rodziny PureTech wbrew opiniom nie jest to ta sama jednostka, która była stosowana do 2013 roku. Wcześniejsza odmiana o tej samej pojemności (1.0 VTi 68KM) była konstrukcją koncernu Toyota i zasilała najmniejsze modele Citroena oraz Peugeota . Silnik trzycylindrowy, wolnossący, bez turbiny, wyposażony we wtrysk wielopunktowy, co oznacza że nie będzie problemu z montażem instalacji LPG. Jednostka charakteryzuje się niezła dynamiką oraz niskim poziomem spalania na poziomie 6L. Kierowca nie odczuje, że prowadzi samochód z silnikiem trzycylindrowym ponieważ silnik pracuje równo, cicho i jest elastyczny. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • niskie poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika
  • przeciętna kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (6.0)
Trwałość 6.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
100%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

15.10.2020 Citroen C3
(6.0)
Opinia: Mam C3 z tym silnikiem. Dynamika wystarczająca do miasta, okazjonalne przejazdy dwójki dorosłych i trójki dzieci nie sprawiają problemów. Codzienna jazda autostradą (i wyprzedzanie na niej) może być przygodą. Po pierwszym roku przejechane 8000, więc ciężko się wypowiadać o problemach.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Zostaje dużo miejsca pod maską :D
Wady: Słychać że to 3 cylindry, spodziewałem się jednak spalania o litr mniejszego
  • Silnik: 68KM/EB0
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 8000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam