Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik PSA 1.6 16V PureTech 181KM to najnowsza konstrukcja koncernu PSA która weszła do produkcji w 2018 roku. Silnik czterocylindrowy wyposażony w turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni będzie dostępny w kilku odmianach mocy. To konstrukcja najnowszej generacji która zastąpiła wysłużoną jednostkę z oznaczeniem THP, silnik powstał na bazie wspomnianej odmiany z szeregiem modyfikacji.
Silnik występuję również jako Hybryda 1.6 16V PureTech Hybrid
Konstruktorzy oparli się również na rozwiązaniach które wprowadzili w rodzinie silników modularnych PureTech, są one obecnie stosowane w szeregu modeli koncernu PSA. Zadaniem konstruktorów było wyeliminowanie wszelkich usterek jakie trapiły starsze odmiany THP (zwłaszcza problematyczny rozrząd) oraz przystosowanie do najnowszych norm które obecnie obowiązują.Filtr cząstek stałych GPF ,co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d-Temp.
Inżynierom z PSA udało się obniżyć pozom spalania porównaniu ze starszymi odmianami,a co najważniejsze ograniczono emisję spalin przez zastosowanie filtra GPF.Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym.Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką,niskim poziomem spalania na poziomie 6-7L oraz bardzo dobrą kulturą pracy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Citroen C5 Aircross 1.6 16V PureTech 181KM (EP6 FADTXD)
Citroen C5 X 1.6 16V PureTech 181KM GPF (EP6FADTX)
DS 4 II 1.6 16V PureTech 181KM GPF (EP6FADTXD)
DS 7 Crossback 1.6 16V PureTech 180KM (EP6 FADTXD)
Peugeot 3008 II 1.6 16V PureTech 181KM GPF (EP6FADTXD)
Peugeot 3008 II FL 1.6 16V PureTech 181KM GPF (EP6FADTXD)
Peugeot 5008 II 1.6 16V PureTech 181KM (EP6FADTXD)
Peugeot 5008 II FL 1.6 16V PureTech 181KM (EP6FADTXD)
Peugeot 508 II 1.6 16V PureTech 181KM GPF (EP6FADTXD)
Opel Grandland X 1.6 16V Turbo 181KM (F16XHT)
| Średnia (głosów: 2) | (8.7) |
| Trwałość | 8.5/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 9.5/10 |
Citroen C5 Aircross 1.6 16V PureTech 181KM (EP6 FADTXD)
Citroen C5 X 1.6 16V PureTech 181KM GPF (EP6FADTX)
DS 4 II 1.6 16V PureTech 181KM GPF (EP6FADTXD)
DS 7 Crossback 1.6 16V PureTech 180KM (EP6 FADTXD)
Peugeot 3008 II 1.6 16V PureTech 181KM GPF (EP6FADTXD)
Peugeot 3008 II FL 1.6 16V PureTech 181KM GPF (EP6FADTXD)
Peugeot 5008 II 1.6 16V PureTech 181KM (EP6FADTXD)
Peugeot 5008 II FL 1.6 16V PureTech 181KM (EP6FADTXD)
Peugeot 508 II 1.6 16V PureTech 181KM GPF (EP6FADTXD)
Opel Grandland X 1.6 16V Turbo 181KM (F16XHT)