Silnik PSA 1.6 16V PureTech 181KM GPF EP6 FADTXD

26200
Silnik PSA 1.6 16V PureTech 181KM GPF EP6 FADTXD

Silniki PSA PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 1.6 16V PureTech 181KM to najnowsza konstrukcja koncernu PSA która weszła do produkcji w 2018 roku. Silnik czterocylindrowy wyposażony w  turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni będzie dostępny w kilku odmianach mocy. To konstrukcja najnowszej generacji która zastąpiła wysłużoną jednostkę z oznaczeniem THP, silnik powstał na bazie wspomnianej odmiany z szeregiem modyfikacji. Konstruktorzy oparli się również na rozwiązaniach które wprowadzili w rodzinie silników modularnych PureTech, są one obecnie stosowane w szeregu modeli koncernu PSA. Zadaniem konstruktorów było wyeliminowanie wszelkich usterek jakie trapiły starsze odmiany THP (zwłaszcza problematyczny rozrząd) oraz przystosowanie do najnowszych norm które obecnie obowiązują.


Dlatego między innymi jednostka seryjnie została wyposażona w Filtr cząstek stałych GPF ,co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d-Temp.Inżynierom z PSA udało się obniżyć pozom spalania porównaniu ze starszymi odmianami,a co najważniejsze ograniczono emisję spalin  przez zastosowanie filtra GPF.Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym.Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką,niskim poziomem spalania na poziomie 6-7L oraz bardzo dobrą kulturą pracy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • spalanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.25 L, typ oleju: 0W30 C2, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.7)
Trwałość 8.5/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

52%
3%
27%
4%
5%
4%
6%
Suma głosów: 79

Opinie użytkowników

13.09.2024 C5 AirCross
(7.7)
Opinia: Silnik dynamiczny , cichy, oszczędny. Do tej pory przejechałem 77000 km. Bez problemu. Po wakacjach w górach , niezbyt wysokich ale sporo podjazdów i zjazdów, zapaliła się kontrolka , komunikat uzupełnij olej . Dolałem ok. pół litrami na płaskim oleju nie bierze .
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie.
Wady: Bagnet poziomu oleju dziwny. No zdarzyło mu się dwa razy w identycznej sytuacji (góry) , że trzeba dolać olej.
  • Silnik: 181/ C5 AirCross
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 77000
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Polecam
04.02.2024 Citroen C5 aircross
(9.7)
Opinia: Biłem się z myślami czy kupić Citroëna z tym silnikiem, ale już zrobiliśmy przez 4 lata 190tys km. Olej wymieniam co 15tys km, Silnik jest bezawaryjny, jedyna rzecz którą wymieniłem to pokrywa zaworów, pękła membrana i silnik piszczał po odpaleniu 4sekundy. Spalanie na poziomie
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwałość, ekonomia, cichy, niskie spalanie
Wady: Brak
  • Silnik: 181KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 195000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam