Popularne na rynku

Silnik Toyota 1.6 16V Valvematic 132KM 1ZR-FAE

152838
Silnik Toyota 1.6 16V Valvematic 132KM 1ZR-FAE

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 1.6 16V Valvematic 132KM 1ZR-FAE przeznaczony do modeli Toyota Auris, Corolla, Avensis czy Verso. Charakteryzuje się dobrą dynamiką, elastycznością i przyzwoitym poziomem spalania. Jednostka o oznaczeniu Valvematic wyposażona w system zmiennych wzniosów zaworów, regulowanych bezstopniowo w zależności od warunków pracy. Silnik ten ma hydrauliczną regulację zaworów, montaż instalacji LPG nie jest problematyczny jak we wcześniejszych jednostkach.


Jednostka ma jedną przypadłość – wycieki z pompy cieczy, użytkownicy regularnie muszą sprawdzać poziom płynu chłodniczego. Skutkiem dużego ubytku może być przegrzanie silnika i awarie uszczelki pod głowicą. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Największym atutem jednostki jest trwałość oraz bezawaryjność a dodatkowym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie pompy wody

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 0W20, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 32) (7.8)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 6.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 24 8

Najbardziej awaryjna część

73%
2%
5%
3%
2%
4%
10%
Suma głosów: 323

Opinie użytkowników

07.11.2023 Toyota Corolla E21 2019r
(9.0)
Opinia: Przesiadka z diesla 1.7 100KM i jest lepiej. 132KM w benzynie dają radę, wystarczy kręcić powyżej 4000 i nawet jedzie. Znaczniej ciszej chodzi od klekota. Szybko się nagrzewa , spala umiarkowanie. Żadnych awarii od nowości. Dla spokojnych kierowców jest wystarczający.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bezawaryjny Tani w utrzymaniu Spalanie umiarkowane Cichy do 3000 obrotów Łańcuch Szybko się nagrzewa
Wady: Głośny powyżej 3000 obrotów Nie jest dynamiczy ,dla spokojnych kierowców
  • Silnik: 132KM/Toyota Corolla
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 70000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
20.10.2023 Auris I
(8.7)
Opinia: Dziadkowóz, ale da się jeździć, przy wyprzedzaniu redukcja do 3 i do odcinki, przejechane 275 tys z czego 200 na gazie i nic jak na razie się nie dzieje nawet sprzęgło i zawieszenie orginalne.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Bez awaryjny.
Wady: Spalanie LPG 9,3
  • Silnik: 132
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 275000
  • Spalanie: 9.3 l/100km
Polecam
16.05.2023 Auris I
(3.3)
Opinia: Posiadam Toyotę Auris 2011; 1.6/132KM i choć jestem kobietą nie lubiącą szaleńczych prędkości, to to auto jest dla mnie mułowatym dramatem. 3 razy się zastanowię zanim zacznę wyprzedzać. Jakby tego było mało przy 139tyś. padł sterownik valvematic, obecnie koszt nowego w ASO 7.5tyś...to ma być
  • 1.0/10
  • 8.0/10
  • 1.0/10
Wady: Mułowaty silnik, bardzo kosztowna awaryjność sterownika valvematic
  • Silnik: 132KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 139000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
06.04.2023 Auris
(7.0)
Opinia: Sprawdzona przez lata dobra, bezawaryjna jednostka. Ocenę opieram na moich obserwacjach i opiniach znajomych. Umiarkowana dynamika ale można nią jechać na księżyc bez obawy o awarię. Uwagę zwraca brak porównań z niemieckimi markami. Z jakiego powodu?
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • 7.0/10
Zalety: bezawaryjność, niskie koszty eksploatacji, trwałość
Wady: brak
  • Silnik: ZR 1.6. 132KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 38000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
19.03.2023 corolla
(6.7)
Opinia: Moze byc, ale trzeba miec na uwadze, ze przyjemnosci z jazdy nie daje zadnej. Jedynie dla osob, ktore cenia sobie przede wszystkim niezadownosc i tylko niezawodnosc
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 2.0/10
Zalety: Niezawodny i bezobslugowy
Wady: - nie zbiera sie - przy predkosciach autostradowych jest bardzo glosno (nie tylko z powodu silnika) - przy krotki odcinkach lub przy stalych predkosciach przelotowych (~150) stosunkowo wysokie spanie - sprzezony z najgorszym automatem z jakim mialem do czynienia z punktu widzenia komfortu jazdy (glosnosc, dynamika)
  • Silnik: 1.6 132
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 120000
  • Spalanie: 7.7 l/100km
Odradzam

Wybierz silnik i dodaj opinię