Popularne na rynku

Silnik 1.6 16V Valvematic 1ZR-FAE

107624
Kategoria: Silniki Toyota
Silnik 1.6 16V Valvematic 1ZR-FAE

Silniki Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota

Silnik 1.6 16V Valvematic 132KM (o oznaczeniu ZR) przeznaczony do większości modeli Toyota  Auris, Avensis, Corolla czy RAV4. Charakteryzuje się dobrą dynamiką, elastycznością i przyzwoitym poziomem spalania. Jednostka o oznaczeniu Valvematic wyposażona w system zmiennych wzniosów zaworów, regulowanych bezstopniowo w zależności od warunków pracy. Silnik ten ma hydrauliczną regulację zaworów, montaż instalacji LPG nie jest problematyczny jak we wcześniejszych jednostkach. Jednostka ma jedną przypadłość wycieki z pompy cieczy, użytkownicy regularnie muszą sprawdzać poziom płynu chłodniczego!!! Skutkiem dużego ubytku może być przegrzanie silnika i awarie uszczelki pod głowicą. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Największym atutem jednostki jest trwałość oraz bezawaryjność a dodatkowym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu. Silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin!!!


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie pompy wody

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 0W20, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 26) (8.0)
Trwałość 8.3/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 7.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 20 6

Najbardziej awaryjna część

69%
3%
5%
5%
2%
3%
12%
Suma głosów: 178

Opinie użytkowników

15.08.2022 Auris po lifcie
(8.7)
Opinia: Moja opinia będzie się tyczyć z 2 ostatnich lat. Spalanie zimą mierzone z aplikacji to 9L po Krakowie na odcinkach 7-13 km. Natomiast w lecie - 7.7L na tych samych odcinkach i za każdym razem w obydwu przypadkach z włączoną klimatyzacją. Obydwa pomiary stanowią
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: trwałość ,niskie spalanie w trasie ,bezawaryjność , ,przyjemnie mruczy ,nawet dobrze wyciszona komora silnika w porównaniu do Yarisa z 2004r.
Wady: niski moment obrotowy , zbiera się dopiero na 3 biegu
  • Silnik: 132
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 100546
  • Spalanie: 8.2 l/100km
Polecam
30.07.2022 Toyota Auris I
(10.0)
Opinia: Kupiłem aurisa 2009 rocznik przed liftowego właśnie z tym silnik 1.6 valvematic z przebiegiem 120000 w roku 2019. 3 lata i 35tyś przebiegu dalej oprócz oleju i filtrów wymieniłem tylko łożysko. Przyspieszenie jak na wolnossący silnik zadowalające. W trybie mieszanym spalanie 6.9l. W ogólnym
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niska awaryjność, Dobre średnie spalanie, Bardzo wysoka kultura pracy, Przyspieszenie,
Wady: Brak.
  • Silnik: 132 KM, 1.6 valvematic
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 155000
  • Spalanie: 6.9 l/100km
Polecam
02.01.2022 Auris
(8.7)
Opinia: Przerobiłem zasilanie na LPG od nowości, podane spalanie dotyczy LPG. Krótko: silnik pancerny. Dotychczas jedynie wymiany oleju co 15 tys km i to koniec obsługi. Nie wiem skąd jakieś narzekania na ubytki oleju, awarie valvematic itp. Z niczym podobnym się nie spotkałem, nawet ze słyszenia.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Zerowa awaryjność, niskie spalanie nawet na LPG, wysoka kultura pracy.
Wady: Mułowaty na niskich obrotach, niski jak na dzisiejsze wymagania użytkowników maksymalny moment obrotowy.
  • Silnik: 132
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 181000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
31.05.2021 Corolla E17
(8.7)
Opinia: Do spokojnej jazdy daje radę.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Oszczędny, w miarę dynamiczny.
Wady: Nie stwierdziłem.
  • Silnik: 132/1ZR-FAE
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 19500
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
25.05.2021 COROLLA E15
(4.7)
Opinia: Przy 117,000 km padł sterownik od zmiennych faz rozrządu Valvematic - koszt wymiany a ASO 4,700zł. Toyota o tym wie bo do serwisu co jakiś czas zgłaszają się klienci z tym problemem. Ta część występuje tylko jako oryginał - zamienników nie ma, ewentualnie można kupić
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 132/1ZR FAE
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 117000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam