Toyota

Silnik Toyota 1.6 16V Dual VVT-i 124KM 1ZR-FE

41017
Silnik Toyota 1.6 16V Dual VVT-i 124KM 1ZR-FE

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 1.6 Dual VVT-i  o mocy 124KM miał zastosowanie w modelach Toyota Auris i Corolla E15. Jednostka o oznaczeniu Dual VVT-i  wyposażona w system zmiennych faz rozrządu sterujących zarówno pracą zaworów ssących jak i dolotowych. Silnik ten ma hydrauliczną regulację luzów zaworowych, montaż instalacji LPG nie jest tak problematyczny jak we wcześniejszych jednostkach. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Największym atutem jednostki jest trwałość oraz niska awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • Trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • niska awaryjność

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.7)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 6.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

29%
5%
11%
5%
8%
5%
37%
Suma głosów: 38

Opinie użytkowników

20.01.2022 Toyota Auris I
(6.7)
Opinia: Auto z tym silnikiem użytkowałem jedynie przez rok. Przez ten czas nie było z nim absolutnie żadnych problemów. To co mogę o nim powiedzieć to, że 124KM są może i osiągane ale w bardzo wysokim zakresie obrotowym, gdzie mamy już wysokie spalanie, np jazda autostradowa
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Trwałość, kultura pracy, niska głośność
Wady: Wysokie spalanie, max moc i moment obrotowy osiągane przy bardzo wysokich obrotach.
  • Silnik: 124KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 100000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam
29.10.2020 Corolla e15 (1.6 L, lpg)
(9.3)
Opinia: Aktualny przebieg 255 000 km, z czego 110 000 km na lpg. Silnik nigdy się nie zepsuł, wymieniłem jedynie 2 cewki zapłonowe (razem 300,00 zł). Nie widzę spadku mocy pomimo przebiegu. Nie wiem jak stan zaworów, nie ma typowych objawów, zapala, nie kopci,ma moc -
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: bezawaryjny, wystarczy?
Wady: trochę jednak żre
  • Silnik: 124 km
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 255 000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
06.07.2018 gość
(6.0)
Opinia: co szklanki maja wspólnego z LPG jeżeli materiał jest kiepski to sie wycierają szybciej ale to nie ma znaczenia benzyna czy LPG
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Auris 1,6 124 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2008
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
15.02.2018 Marcin
(8.0)
Opinia: Silnik bezawaryjny i bezobsługowy. Nie wiem tylko skąd na tej stronie opinia że jest polecany do lpg. Same hydrauliczne popychacze to za malo żeby go uznać za idealny do gazu- ma niestety delikatne szklanki ktore szybko wypalaja sie na lpg. Z drugiej str po co
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Toyota Corolla e15
  • Rocznik / Przebieg: 2008
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
20.09.2017 Sławek
(8.7)
Opinia: Nie można nic złego powiedzieć o tym silniku nie sprawia problemów brak awarii od nowości jest w jednych rękach i nigdy nic się nie zepsuło.Auto sprawuje się dobrze minusem może być jedynie cena serwisu ale to niema nic wspólnego z działaniem silnika i jego podzespołów.Silnik
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Auris 1.6 124KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010 r 170.000km
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię