Honda

Silnik Honda 1.5 16V i-VTEC 130KM L15

31057
Silnik Honda 1.5 16V i-VTEC 130KM L15

Silniki Honda i-DSI / i-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 1.5 i-VTEC o mocy 130KM miał zastosowanie od 2015r w samochodach Hondy: Jazz IV oraz HR-V II. Jednostka z wtryskiem bezpośrednim, z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Silnik to klasyczny wysokooborotowiec lubiący wysokie obroty aby uzyskać maksymalna moc musimy wyciągnąć do 6600or/min.


Niestety aby auto dobrze się zebrało podczas wyprzedzania konieczna jest redukcja nawet o dwa bieg w dół !!! Miłym zaskoczeniem będzie spalanie w cyklu mieszanym które wychodzi około 7 L w trasie poniżej 6L a w mieście to wynik 8L!!! Bardzo dobrym rozwiązaniem jest krótka manetka do biegów, która zachęca do mieszania biegami i nie jest uciążliwa. Podsumowując jednostkę 1.5 i-VTEC możemy śmiało stwierdzić, że auto z tym silnikiem zadowoli i spełni oczekiwania nawet wybrednego kierowcy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • dobra dynamika na wysokich obrotach
  • spalanie

Wady

  • koszty serwisu
  • przy niskich obrotach słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.6)
Trwałość 7.3/10
Utrzymanie 7.3/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

2%
0%
4%
77%
2%
6%
8%
Suma głosów: 48

Opinie użytkowników

15.11.2022 Honda HR-V
(3.0)
Opinia: Niestety legenda bezawaryjnej Hondy jest tylko legendą jak również tylko legendą jest rzetelność serwisu. Największym problemem jest tu silnik. Klekoczący, mało dynamiczny i obarczony wadą wariatora rozrządu, który wytrzymuje około 50 tys. Co ciekawe mimo, że problem jest znany Hondzie (akcje serwisowe wymiany między innymi
  • 2.0/10
  • 3.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Brak jakichkolwiek zalet.
Wady: wadliwy wariator rozrządu, mało dynamiczny klekoczący silnik, duże zużycie paliwa - w mieście potrafi przekroczyć 9 l, na autostradzie nie jest lepiej no chyba, że jedziemy grzecznie 120km/h
  • Silnik: 1.5 CVT 130 KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 62000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam
28.10.2017 Radek
(9.7)
Opinia: Trasa Kalisz Zduńska Wola prędkość 60-100 km spalanie 4,5 :) L .Dynamiczny na 3 od 2500 obrotów.Świetny silnik
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Honda HRV 130 km
  • Rocznik / Przebieg: 2017/2000
  • Spalanie: 6.1 l/100km
Polecam
11.10.2017 Wiesław
(10.0)
Opinia: Same superlatywy pod względem tego silnika jest idealny pod każdym względem.Na duży plus zaliczam spalanie jak na beznyznę i to w Hondzie.Przeważnie Honda stawiała na osiągi a nie spalanie a tu mała niespodzianka siągi i spalanie na świetnym poziomie.Auto prawie nowe więc po za
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Honda HR-V 1.5 i-VTEC 130KM
  • Rocznik / Przebieg: 2015 r 72.000 km
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam