Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Honda 1.5i 16V 90KM D15 miał zastosowanie w modelu Honda Civic V w latach 1991-1996.Konstrukcja prosta oraz trwała przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu pokona dystans 300 tys km .Silnik został wyposażony we wtrysk jednopunktowy, a rozrząd oparty jest na pasku, który serwisanci zalecają zmieniać co 60.000km. Jednostka, nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od awarii,przeważnie wpływ ma na to spory przebieg.
Do najczęstszych problemów trzeba zaliczyć awarie elektryki (cewki,świece), bardziej problematyczny jest zbyt duży pobór oleju zazwyczaj spotykany gdy jednostka jest bardzo wyeksploatowana.Jednak przy odpowiednim serwisowaniu silnik odwdzięcza się dużą trwałością i niska awaryjnością, dlatego przed zakupem warto sprawdzić stan całości jak również osprzętu.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: jednopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |