Honda

Silnik Honda 1.2 16V i-VTEC 90KM L12

19370
Silnik Honda 1.2 16V i-VTEC 90KM L12

Silniki Honda i-DSI / i-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 1.2 i-VTEC L12 o mocy 90KM i 114Nm jest to bliźniacza konstrukcja do 1.4 i-VTEC najbardziej znana z Honda Jazz. Konstrukcja czterocylindrowa z wielopunktowym wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu i rozrządem opartym na łańcuchu .Silnik idealny do miasta zdecydowanie lubiący wysokie obroty na których jest bardzo dynamiczny, przy niskich obrotach auto słabo przyspiesza jest mułowate.


Musimy pamiętać również  o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych. Po za tym jednostka trwała praktycznie bezawaryjna i spalanie jest na niskim poziomie średnio 6L.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bezawaryjna
  • niski spalanie

Wady

  • słaba dynamika
  • awarie świec zapłonowych
  • regulacja luzów zaworowych
  • kosztowny montaż LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.9)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

0%
8%
23%
8%
23%
8%
31%
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

10.07.2022 Honda Jazz III
(8.7)
Opinia: Samochód oszczędny, założyłem LPG z ciekawości, koszt 3300zł - spalanie 6-8lpg!!! Chodzi jak na benzynie. Gdyby była bardziej dynamiczna byłoby to auto idealne. Tanie części zamienne.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 90KM 1.2 V-tech
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 168000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
12.05.2019 Jazz, wersja Cool /z dodatków-klima,ster.lusterek i przed.drzwi/. Brak tylnych głośników!
(8.7)
Opinia: Wspaniałe auto, idealne do miasta ale także w niedalekie trasy! Prowadzi się swobodnie, zwinnie i bez żadnego wysiłku, auto ciche do 100-110 km/h - potem też nie jest najgorzej. Wszystko pracuje lekko. Jak na swoje wymiary i klasę Jazz jest przestronna i ma super bagażnik.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 1,2 i-VTEC 90 KM
  • Rocznik / Przebieg: 12.2013 / 12.500 km
  • Spalanie: 5.2 l/100km
Polecam
15.06.2018 Robert
(9.3)
Opinia: Silnik 1.2 90 kucy nie sprawia żadnych problemów, chodzi jak szwajcarski zegarek. Do 3 tys.obrotów jest trochę mułowaty ale przy wyższych obrotach daje kopa. Silnik kręci się do 6 tys.obr. Wymiana oleju co 20tys.km na full syntetyk 5w30. Brak jakichkolwiek wycieków mimo wieku 9 lat.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Honda Jazz 1.2
  • Rocznik / Przebieg: 2009 / 103tys.
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
21.02.2017 Rafał
(9.0)
Opinia: Silniczek idealny do miasta i na odcinki do 100km potem jest troche męcząca jazda jest głośno w kabinie.Po za tym zero problemów tylko tankowanie i jazda,auto lubi bardzo wysokie obroty jest wtedy bardzo zrywne a przy tym nie pali więcej wszystko mieści się w przedziale
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Jezz/90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2009r/128tys
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam