Popularne na rynku

Silnik Honda 1.4 i-VTEC 99KM-100KM L13

33229
Silnik Honda 1.4 i-VTEC 99KM-100KM L13

Silniki Honda i-DSI / i-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 1.4 i-VTEC o mocy 99-100KM jest to bliźniacza konstrukcja do 1.2 i-VTEC. Jednostka prosta, o bardzo niskiej awaryjności, ze zmiennymi fazami rozrządu i rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka lubiąca wysokie obroty na których jest bardzo dynamiczna, może poszczycić się niezłymi osiągami. Silnik sprawujący się idealnie w mieście jak również na trasie, jego przyspieszenie i praca silnika jest na dobrym poziomie. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych.  Poza tym jednostka trwała, praktycznie bezawaryjna a spalanie jest na niskim poziomie średnio 6-7L.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • bezawaryjna
  • niski spalanie

Wady

  • awarie świec zapłonowych
  • regulacja luzów zaworowych
  • kosztowny montaż LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.8)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.5/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

65%
5%
5%
10%
0%
5%
10%
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

24.09.2021 Honda Civic UFO
(10.0)
Opinia: Świetny silnik pod każdym względem idealny zarówno do jazdy miejskiej jak i na trasy .Mam go od kilku lat w Hondzie UFO totalnie nic nie zawodzi po za wymianami oleju nic się nie dzieje.Jedyne co zauważyłem to delikatny pobór oleju to tak na 1000km jakaś
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: niskie spalanie,super elastyczność,dobra dynamika,bezawaryjność
Wady: niewielki pobór oleju na 1000 km dolewam setkę oleju
  • Silnik: 1.4 100 i-VTEC
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 187.000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
15.05.2021 Honda Civic IX
(9.7)
Opinia: Bezawaryjna konstrukcja. Bardzo niskie spalanie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 100
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 80 000
  • Spalanie: 5.9 l/100km
Polecam
15.05.2021 Civic IX
(6.0)
Opinia: Silnik całkowicie bezawaryjny. Użytkuję w Civic IX. Bardzo niskie spalanie. W porównaniu z 1.8 brak zużycia oleju i problemów z rozruchem. Silnik elastyczny i oferujący niezłą dynamikę. Sprawdzona tradycyjna konstrukcja bez wtrysku bezpośredniego, turbosprężarki itp. Cena wysoka, ale za tyle kosztuje spokój na drodze.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Niskie spalanie, bezawaryjność
Wady: brak
  • Silnik: 100
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 40
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam
16.07.2017 Piotrek
(9.3)
Opinia: Silnik bardzo oszczędny a przy tym dosyć dynamiczny a najważniejsze że nie ma z nim żadnych problemów,w końcu to Honda.Spalanie niskie jak przy dieslu trasa 5.5L Miasto 8L a średnio to 6.5L więc co chcieć więcej.Minusem ceny części i serwisu w ASO ale można serwisować
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Civic VIII/1.4 100KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010/147tys
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam