Silnik Honda 1.4 16V i-VTEC 99/100KM L13Z

59957
Silnik Honda 1.4 16V i-VTEC 99/100KM L13Z

Silniki Honda i-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 1.4 i-VTEC o mocy 99-100KM jest to bliźniacza konstrukcja do 1.2 i-VTEC. Jednostka prosta, o bardzo niskiej awaryjności, ze zmiennymi fazami rozrządu i rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka lubiąca wysokie obroty na których jest bardzo dynamiczna, może poszczycić się niezłymi osiągami.


Silnik sprawujący się idealnie w mieście jak również na trasie, jego przyspieszenie i praca silnika jest na dobrym poziomie. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych.  Poza tym jednostka trwała, praktycznie bezawaryjna a spalanie jest na niskim poziomie średnio 6-7L.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • bezawaryjna
  • niski spalanie

Wady

  • awarie świec zapłonowych
  • regulacja luzów zaworowych
  • kosztowny montaż LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.6)
Trwałość 9.2/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

66%
3%
5%
5%
8%
3%
8%
Suma głosów: 59

Opinie użytkowników

20.07.2025 Civic IX 1.4 vtec
(8.7)
Opinia: Sam silnik bezawaryjny, bezproblemowy, dobry olej co rok lub 10 tys. Nie bierze oleju. Dynamika średnia, ale do miasta idealny, na trasie te 99 KM mało, ale jadąc 120 - 130 km/h daje rade.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Oszczędny, średnio 6, można zejść na trasie do 5l. Bezawaryjny
Wady: Żeby szybciej jechać trzeba go wyżej kręcić.
  • Silnik: 99
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 103000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
10.01.2023 Civic 9
(7.7)
Opinia: Silnik do Civic IX, całkiem wystarczający. Nie jest demonem szybkości, ale do miasta wystarczy. W trasie trzeba utrzymywać większe obroty żeby mieć prędkość powyżej 130. Najważniejsze zalety bezawaryjne jednostka i oszczędna. Trzeba pamiętać o serwisie olejowy również w skrzyni biegów. Wnętrze w pełni
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Oszczędny Bezawaryjny Brak dwumasy, turbiny czyli 0 problemów. Spory bagaznik jak na kompakta
Wady: Regulacja zaworow Trochę brakuje mocy Słaba widoczność w tylnej szybie.
  • Silnik: 100
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 91000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
24.09.2021 Honda Civic UFO
(10.0)
Opinia: Świetny silnik pod każdym względem idealny zarówno do jazdy miejskiej jak i na trasy .Mam go od kilku lat w Hondzie UFO totalnie nic nie zawodzi po za wymianami oleju nic się nie dzieje.Jedyne co zauważyłem to delikatny pobór oleju to tak na 1000km jakaś
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: niskie spalanie,super elastyczność,dobra dynamika,bezawaryjność
Wady: niewielki pobór oleju na 1000 km dolewam setkę oleju
  • Silnik: 1.4 100 i-VTEC
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 187.000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
15.05.2021 Honda Civic IX
(9.7)
Opinia: Bezawaryjna konstrukcja. Bardzo niskie spalanie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 100
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 80 000
  • Spalanie: 5.9 l/100km
Polecam
15.05.2021 Civic IX
(6.0)
Opinia: Silnik całkowicie bezawaryjny. Użytkuję w Civic IX. Bardzo niskie spalanie. W porównaniu z 1.8 brak zużycia oleju i problemów z rozruchem. Silnik elastyczny i oferujący niezłą dynamikę. Sprawdzona tradycyjna konstrukcja bez wtrysku bezpośredniego, turbosprężarki itp. Cena wysoka, ale za tyle kosztuje spokój na drodze.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Niskie spalanie, bezawaryjność
Wady: brak
  • Silnik: 100
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 40
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam