Honda

Silnik Honda 2.0 i-VTEC 150KM K20A

4675
Silnik Honda 2.0 i-VTEC 150KM K20A

Silniki Honda i-DSI / i-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 2.0 i-VTEC o mocy 150KM i oznaczeniu K20A4 miał zastosowanie w samochodach HONDA CRV oraz FR-V w latach 2002-2006. Konstrukcja silnika prosta, z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka, praktycznie bezawaryjna. Największym problemem może być spalanie oleju silnikowego w którym sygnałem jest głośna praca silnika przy rozruchu – koniecznie sprawdzać poziom oleju!!! Silnik z lat produkcji 2003-2004 miał problem z zacierającym się wałkiem rozrządu – dosyć droga naprawa. Nie zalecany jest montaż instalacji LPG – powód wypalanie się gniazd zaworowych. Silnik o charakterystyce sportowej, lubiący wysokie obroty.  Jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny. Jeśli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik jest idealną propozycją.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • cena serwisu
  • wysokie spalanie
  • awarie wałków rozrządu
  • nie zalecany do montażu LPG
  • regulacja luzów zaworowych co 40 tys

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

25%
0%
25%
0%
0%
50%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

25.12.2021 Accord
(10.0)
Opinia: Nie polecam do gazu. Chyba że biedakom. Auto od nowości w jednych rękach. Wymiany co 12-15tyś km i na przód...
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Mnóstwo
Wady: LPG dla biedaków... a potem luzy zaworowe i koszta.
  • Silnik: 155
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 289780
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
11.12.2021 FRV
(10.0)
Opinia: Nie zalecane LPG do tego silnika....ta...przejechałem już prawie 200tys km na gazie i jak widać można. A nie dzieje się zupełnie nic.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 150
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 320000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam