Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Honda 1.8 16V i-VTEC 141KM miał zastosowanie w modelu Honda Civic IX w latach 2012-2016. Konstrukcja silnika oparta na poprzedniku z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu.W jednostce wprowadzono szereg modernizacji które miały przełożyć się na lepsze osiągi oraz niższy poziom spalania.Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka praktycznie bezawaryjna, największym problemem może być spalanie oleju silnikowego o którego poziom trzeba dbać.
Silnik o charakterystyce sportowej lubiący wysokie obroty jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny. Jeżeli pokusimy się na montaż instalacji LPG musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 20 tys/km!!! Jeżeli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik 1.8 i-VTEC jest idealna propozycją.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 3) | (9.6) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 8.7/10 |