Honda

Silnik Honda 1.8 16V i-VTEC 141KM R18Z

11122
Silnik Honda 1.8 16V i-VTEC 141KM R18Z

Silniki Honda i-DSI / i-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 1.8 16V i-VTEC 141KM miał zastosowanie w modelu Honda Civic IX w latach 2012-2016. Konstrukcja silnika oparta na poprzedniku z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu.W jednostce wprowadzono szereg modernizacji które miały przełożyć się na lepsze osiągi oraz niższy poziom spalania.Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka praktycznie bezawaryjna, największym problemem może być spalanie oleju silnikowego o którego poziom trzeba dbać.


Silnik o charakterystyce sportowej lubiący wysokie obroty jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny. Jeżeli pokusimy się na montaż instalacji LPG musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 20 tys/km!!! Jeżeli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik 1.8 i-VTEC jest idealna propozycją.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.6)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

62%
0%
8%
0%
0%
8%
23%
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

02.05.2023 CIVIC IX przedlift
(9.3)
Opinia: Mieszkam w szeregówce, małe 20-segmentowe osiedle. Moje auto nie jest najnowsze, ale jako jedyne na osiedlu wydaje przyjemny dźwięk.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: dobry dźwięk, stabilna jazda nawet przy 160-190km/h, na "trójce" wyciąga grubo ponad 100km/h
Wady: zużycie paliwa
  • Silnik: 142
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 120000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
06.02.2023 Honda Civic IX Tourer
(9.3)
Opinia: Wyłączyłem ECON, bo to była męczarnia. Bez niego ciągle bawię się wchodzeniem na wysokie obroty. Po wielu dieslach i kilku benzynach trudno mi było zrozumieć fenomen silnika, ponieważ zdawało się, że on nie jeździ, a jak już zacząłem go wkręcać to okazało się, że
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: bezawaryjność, modele z tym silnikiem mają mniejszą utratę wartości, wyróżniająca się konstrukcja silnika, techniczny majstersztyk, osoby, które zagazowały - nie narzekają (ja sobie darowałem), -
Wady: zużycie paliwa, modele drogie w zakupie,
  • Silnik: R18Z4
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 116000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
18.05.2021 civic Tourer fl
(10.0)
Opinia: wymieniam olej co 10000, komplet filtrów za 50zl i leje benzynę. Nic się nie dzieje z nim. w zimie średnio Spała mi 7 latem 6.5 dojazdy do pracy po górzystym terenie. pow 3.5 tys. obr pokazuje pazury.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bezawaryjny. wystarczający do civic. mało pali. oleju nie spała ani grama.
Wady: nie ma
  • Silnik: r18z4
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 77000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam