Honda

Silnik Honda 1.5 16V VTEC-E 90KM D15

2780
Silnik Honda 1.5 16V VTEC-E 90KM D15

Silniki Honda VTEC / Non-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda
  • Rover

Silnik Honda 1.5 VTEC-E D15 o mocy 90KM znany z Hondy Civic. Konstrukcja zaawansowana technologicznie o niskiej awaryjności ze zmiennymi fazami rozrządu. System V-TEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) czyli elektronicznie sterowanie zmiennych faz rozrządu, którego zadaniem jest podwyższenie mocy, poprawienie elastyczności przy niskim poziomie spalania.


Silnik sprawująca się idealnie w mieście jak również na trasie a jego przyspieszenie i praca silnika jest na dobrym poziomie. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych. Poza tym jednostka trwała, praktycznie bezawaryjna a spalanie jest na niskim poziomie średnio 6-7L.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • zaawansowana konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobre osiągi
  • dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu
  • słaba dynamika regulacja luzów zaworowych
  • nie zalecany do LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3-4.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
25%
0%
75%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

30.07.2023 Civic VI
(9.3)
Opinia: Silnik jak na tamte lata wręcz abstrakcyjnie ekonomiczny, koszta utrzymania też śmieszne, dynamika jest na dobrym poziomie chociaż brakuje trochę momentu obrotowego w dolnych obrotach silnika, taka charakterystyka
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Śmiesznie niskie spalanie, niskie koszty eksploatacji i ewentualnych napraw, duża moc na wysokich obrotach
Wady: Konieczność regulacji mechanicznych popychaczy zaworów
  • Silnik: 66kw D15Z3
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: 298
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam