Popularne na rynku

Silnik Honda 2.0 i-VTEC 155KM-156KM K20A

44696
Silnik Honda 2.0 i-VTEC 155KM-156KM K20A

Silniki Honda i-DSI / i-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 2.0 i-VTEC o mocy 155KM i oznaczeniu K20A miał zastosowanie w samochodach HONDA Accord oraz Stream. Konstrukcja silnika prosta, z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka, praktycznie bezawaryjna. Największym problemem może być spalanie oleju silnikowego w którym sygnałem jest głośna praca silnika przy rozruchu – koniecznie sprawdzać poziom oleju!!! Silnik z lat produkcji 2003-2004 miał problem z zacierającym się wałkiem rozrządu – dosyć droga naprawa. Nie zalecany jest montaż instalacji LPG – powód wypalanie się gniazd zaworowych. Silnik o charakterystyce sportowej, lubiący wysokie obroty.  Jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny. Jeśli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik jest idealną propozycją.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo dobre osiągi
  • świetna dynamika
  • trwała bezawaryjna jednostka

Wady

  • cena serwisu
  • spalanie
  • awarie wałków rozrządu
  • nie zalecany do montażu LPG
  • regulacja luzów zaworowych co 40 tys

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Niezalecany do instalacji LPG

Silnik o oznaczeniu K20AX z lat 2003-2004 przy przebiegu około 150 tys .km dochodziło do wytarcia walka rozrządu !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.1/10
Dynamika 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 8 0

Najbardziej awaryjna część

26%
26%
17%
4%
4%
13%
9%
Suma głosów: 23

Opinie użytkowników

04.01.2022 Accord VII
(8.3)
Opinia: Motor K20a6- czyli poprawiony. Modyfikowalny motor, w serii jeździ bardzo przeciętnie - normalnie do jazdy się oczywiście nadaje. Pokusiłem się o różne modyfikacje i wyciągnąłem z tego 168KM, efekt czuć ale nie powala jak K20z1 (210KM). Dalsze prace z powodów kosztów zaniechałem - plan jest prosty -
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Cała rodzina K2X świetnie brzmi
Wady: nie widze
  • Silnik: 2.0 K20A6
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 360000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
25.05.2020 Civic Type-R
(9.0)
Opinia: Posiadam auto od 5 lat. Bezawaryjna jednostka, lubiące średnie i bardzo wysokie obroty. Po wymianie dolotu powietrza oraz środkowej rury na hamowni 2.0 pokazały 234KM oraz 222 Nm@7040rpm. Honda trzeba wkręcać na obroty bo dopiero od 3,5 czuć elastyczność. Wymieniam olej co 10k lub co
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: -dynamika w średnim oraz wysokim zakresie obrotów -trwałość jednostki -bezawaryjność
Wady: -wiadomo, zużywa więcej oleju -do 3k słaba elastyczność
  • Silnik: K20A2
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 135000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
14.04.2020 Honda Accord VII 2.0 155 KM, K20Z0
(7.3)
Opinia: Accordem VII z silnikiem K20Z0 jeżdżę półtora roku, auto genialne, choć bierze całkiem sporo oleju, poza tym żadnych problemów z silnikiem i osprzętem, wiadomo że silnik to tylko jeden z elementów samochodu, elektryka bez zarzutu, zawieszenie, tylko rzeczy eksploatacyjne, łączniki i tuleje, dodam że zawieszenie
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Cichy, elastyczny, trwały
Wady: Spalanie oleju,
  • Silnik: 155 km/K20Z0
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
01.01.2020 Honda Accord 2.0
(10.0)
Opinia: Po prostu rewelacja. Zrobilem 170tys km + instalacja LPG (nie rozumiem dlaczego niezalecany jest montaz LPG! wrecz przeciwnie - Polecam - koszty minimalne przy bezawarynym uzywaniu). oczywiscie wymiana oleju, regulacja zaworow (banalnie prosta) i innych czesci eksploatacyjnych na czas.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Jest taki jak oczekuje od silnika. Jak trzeba jade powoli w zakresie okolo 3tys obortow, a jak trzeba bardzo dobrze przyspiesza i wkreca sie na wysokie obroty. Zero podoru oleju silnikowego! przy przebiegu ponad 300tys km., tylko od wymiany do wymiany 4L Mobil 5W30 ESP formula.
  • Silnik: 155
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
25.12.2019 Accord VII
(9.0)
Opinia: Świetny motor, chyba jak każdy Hondy. Kultura pracy ustępuje tylko Lexus z słynnym 2JZ, ale to inna historia. Jest cichutki, świetnie się nagrzewa nawet zimą, stabilny temperaturowy, bardzo dużo potrafi znieść. Dzięki takiemu motorowi jak K20 auto staje się bezawaryjne na lata! Wystarczy pogodzić się z rdza
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Kultura pracy, cichutki, bez klekotanie itd Fajna elastyczność podług starszych konstrukcji Hondy Prostota i niezawodność.
Wady: Brak
  • Silnik: 155 k20a6
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 260000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam