Popularne na rynku

Silnik Honda 1.8 i-VTEC 140KM R18A

74946
Silnik Honda 1.8 i-VTEC 140KM R18A

Silniki Honda i-DSI / i-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 1.8 i-VTEC o mocy 140KM miał zastosowanie w samochodach HONDA Civic oraz FR-V. Konstrukcja silnika oparta na poprzedniku z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka praktycznie bezawaryjna, największym problemem może być spalanie oleju silnikowego o którego poziom trzeba dbać.


Silnik o charakterystyce sportowej lubiący wysokie obroty jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny. Jeżeli pokusimy się na montaż instalacji LPG musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 20 tys/km!!! Jeżeli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik 1.8 i-VTEC jest idealna propozycją.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • trwała bezawaryjna jednostka

Wady

  • duże spalanie
  • spalanie oleju
  • awarie elektroniki
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.4 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

LPG -zalecano montaż instalacji z dodatkowym układem lubryfikacji gniazd zaworowych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 14) (8.9)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 9.1/10
Dynamika 8.1/10
Głosy według opinii użytkowników: 14 0

Najbardziej awaryjna część

64%
2%
4%
7%
8%
4%
12%
Suma głosów: 85

Opinie użytkowników

10.08.2023 Civic VIII 1.8s polift
(9.0)
Opinia: Silnik jest genialny, po reflashu jeszcze bardziej genialny. Od nowości nakręcone już 265 tys. i NIGDY nie wziął kropli oleju. Ani innego płynu. Przeglady co roku, olej zawsze najlepszy, łańcuch sprawdza się co 100 tysięcy. Silnik typu 2 w 1. Na szóstce można na płaskim jechac
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bardzo mało pali. Bez klimy w trybie mieszanym 6,5 litra nie jest wyzwaniem. Nawet zimą. Z klimą 3/4 litra więcej. Reflash daje minimalne modyfikacje, dodaje ok. 5KM, przesuwa limiter do 7200, punkt v-techa do 3700 i minmalnie zmniejsza spalanie w zakresie 3000-4000 czyli na autostradzie.
Wady: Brak możliwości PRZYZWOITEGO tuningu.
  • Silnik: 140 KM
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 265
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
19.06.2023 Civic Type S + (8 genera)
(9.3)
Opinia: Civica użytkuje już blisko 5 lat i śmiało mogę każdemu polecić ten silnik (pod warunkiem, że się dbało o niego). W trakcie rocznego przebiegu oscylującego na poziomie około 12 tys. km nie zarejestrowałem, aby silnik wymagał dolewek oleju. Kupiłem zadbany egzemplarz, o którego także dbałem przez
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: bezawaryjny, dynamiczny, przy spokojnej jeździe mało pali, a kręcenie na wysokie obroty daje dużo frajdy. Oczywiście wtedy rośnie apetyt na paliwo. Niskie koszty obsługi
Wady: Nie zarejestrowałem. No, fabrycznie moc mogłaby oscylować na poziomie 150+ KM
  • Silnik: 140 KM, 1.8
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 145000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
19.08.2020 honda civic 5d Sport
(9.3)
Opinia: Civiciem z tym silnikiem jeżdżę 3 lata ,oprócz wymiany oleju co 10 tyś (to jest moja częstotliwość z jaką wymieniam) innych kosztów nie ponoszę.Typowy silnik wysokoobrotowy-jak trzeba to redukcja do 3 biegu i auto zbiera się tak jak trzeba i nigdy nie ma problemów z
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bezawaryjność Prosta i trwała konstrukcja Wtrysk wielopunktowy
Wady: Napisałbym że głośny ale to bardziej słabe wygłuszenie fabryczne powoduje że jest słyszalny i wyjadanie maty wygłuszającej przez kuny .
  • Silnik: 140 KM
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 210000 tyś
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
04.08.2020 Civic
(6.0)
Opinia: W wadach napisane jest "Duże spalanie" tymczasem ten silnik pali mniej niż konkurencja o pojemności 1.6 i mocy ok 100km. Tutaj 1.8 i 140 KM.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Civic
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
20.06.2020 Honda Civic 5d
(9.3)
Opinia: Silnik bezproblemowy, przy łagodnym traktowaniu pali poniżej 6l (nie w korkach), z kolei jak się tąpnie, jest dynamiczny (ale wtedy spalanie w okolicach 9,5l, więc też tragedii nie ma). Przez 135 tys przebiegu od nowości zero usterek, nigdy nie brał oleju. Ale co rok serwisuję.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bardzo cicha praca na niskich obrotach Bardzo małe spalanie przy jeździe ekonomicznej Mocny na wysokich obrotach
Wady: Typowy silnik wysokoobrotowy - żeby jeździć dynamicznie trzeba mocno redukować bieg (a wtedy i głośno i pali więcej)
  • Silnik: 140 KM / R18A2
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 135000
  • Spalanie: 8.1 l/100km
Polecam