Popularne na rynku

Silnik Honda 1.8 16V i-VTEC 140KM R18A

88222
Silnik Honda 1.8 16V i-VTEC 140KM R18A

Silniki Honda i-DSI / i-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 1.8 i-VTEC o mocy 140KM miał zastosowanie w samochodach HONDA Civic oraz FR-V. Konstrukcja silnika oparta na poprzedniku z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka praktycznie bezawaryjna, największym problemem może być spalanie oleju silnikowego o którego poziom trzeba dbać.


Silnik o charakterystyce sportowej lubiący wysokie obroty jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny. Jeżeli pokusimy się na montaż instalacji LPG musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 20 tys/km!!! Jeżeli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik 1.8 i-VTEC jest idealna propozycją.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • trwała bezawaryjna jednostka

Wady

  • duże spalanie
  • spalanie oleju
  • awarie elektroniki
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.4 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

LPG -zalecano montaż instalacji z dodatkowym układem lubryfikacji gniazd zaworowych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 17) (9.0)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 9.2/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 17 0

Najbardziej awaryjna część

63%
3%
4%
6%
9%
4%
11%
Suma głosów: 108

Opinie użytkowników

16.06.2024 Civic VIII
(9.0)
Opinia: Od wielu lat mam Civica VIII z tym silnikiem i jestem bardzo zadowolony. Auto jest dynamicznie, fajnie rozwija moc, jak na auto wolnossące, wrażenie przyrostu od samego dołu od około 2000 obr/min do 7200 obr/min. Mimo ponad ćwierć miliona kilometrów na liczniku zużycie oleju na poziomie
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - trwały rozrząd na łańcuchu - osprzęt silnika wytrzymujący duże przebiegi - bardzo dobra kultura pracy - pośredni wtrysk paliwa
Wady: - pod obciążeniem klimatyzacją silnik bardzo mocno staje się ospały - nie każdy warsztat podejmuje się naprawy czy serwisu auta, co zwiększa koszty eksploatacyjne
  • Silnik: R18A2
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 254000
  • Spalanie: 8.8 l/100km
Polecam
25.05.2024 Honda Civic 1,8
(10.0)
Opinia: Jeden z najlepszych i najtrwalszych silników Hondy. Rekord pobity tym autem w USA robi wrażenie i dowodzi o jego dużej bezawaryjności. Nie kierujcie się negatywnymi opiniami, bo są niezgodne z prawdą. Po prostu zawiść i zazdrość.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Przyśpieszenie, wygoda, niskie spalanie
  • Silnik: 140
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 126000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
03.03.2024 Honda Civic 8 Sedan 4D
(9.3)
Opinia: Idealny silnik dla samochodów kompaktowych, jakim jest Civic 8. Mój egzemplarz nie jest łakomy na pobór oleju, jednak po prostu go nie wysilam. Przy kręceniu na wyższych obrotach może troszkę oleju wypić, jednak to wynika z charakterystyki konstrukcji i ciężkości nogi kierowcy. Bardzo często sprzęgnięty
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Toleruje LPG Zadowalająca dynamika Dość oszczędny Mało awaryjny
Wady: W niektórych przypadkach poprzedni właściciel
  • Silnik: R18A 140KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
10.08.2023 Civic VIII 1.8s polift
(9.0)
Opinia: Silnik jest genialny, po reflashu jeszcze bardziej genialny. Od nowości nakręcone już 265 tys. i NIGDY nie wziął kropli oleju. Ani innego płynu. Przeglady co roku, olej zawsze najlepszy, łańcuch sprawdza się co 100 tysięcy. Silnik typu 2 w 1. Na szóstce można na płaskim jechac
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Bardzo mało pali. Bez klimy w trybie mieszanym 6,5 litra nie jest wyzwaniem. Nawet zimą. Z klimą 3/4 litra więcej. Reflash daje minimalne modyfikacje, dodaje ok. 5KM, przesuwa limiter do 7200, punkt v-techa do 3700 i minmalnie zmniejsza spalanie w zakresie 3000-4000 czyli na autostradzie.
Wady: Brak możliwości PRZYZWOITEGO tuningu.
  • Silnik: 140 KM
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 265
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
19.06.2023 Civic Type S + (8 genera)
(9.3)
Opinia: Civica użytkuje już blisko 5 lat i śmiało mogę każdemu polecić ten silnik (pod warunkiem, że się dbało o niego). W trakcie rocznego przebiegu oscylującego na poziomie około 12 tys. km nie zarejestrowałem, aby silnik wymagał dolewek oleju. Kupiłem zadbany egzemplarz, o którego także dbałem przez
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: bezawaryjny, dynamiczny, przy spokojnej jeździe mało pali, a kręcenie na wysokie obroty daje dużo frajdy. Oczywiście wtedy rośnie apetyt na paliwo. Niskie koszty obsługi
Wady: Nie zarejestrowałem. No, fabrycznie moc mogłaby oscylować na poziomie 150+ KM
  • Silnik: 140 KM, 1.8
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 145000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam