Popularne na rynku

Silnik Honda 1.8 i-VTEC 140KM R18A

52326
Silnik Honda 1.8 i-VTEC 140KM R18A

Silniki Honda i-DSI / i-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 1.8 i-VTEC o mocy 140KM miał zastosowanie w samochodach HONDA Civic oraz FR-V. Konstrukcja silnika oparta na poprzedniku z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka praktycznie bezawaryjna, największym problemem może być spalanie oleju silnikowego o którego poziom trzeba dbać. Silnik o charakterystyce sportowej lubiący wysokie obroty jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny. Jeżeli pokusimy się na montaż instalacji LPG musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 20 tys/km!!! Jeżeli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik 1.8 i-VTEC jest idealna propozycją.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • trwała bezawaryjna jednostka

Wady

  • duże spalanie
  • spalanie oleju
  • awarie elektroniki
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.4 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Niezalecany do instalacji LPG

LPG -zalecano montaż instalacji z dodatkowym układem lubryfikacji gniazd zaworowych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (8.9)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 12 0

Najbardziej awaryjna część

67%
0%
5%
7%
9%
2%
9%
Suma głosów: 43

Opinie użytkowników

19.08.2020 honda civic 5d Sport
(9.3)
Opinia: Civiciem z tym silnikiem jeżdżę 3 lata ,oprócz wymiany oleju co 10 tyś (to jest moja częstotliwość z jaką wymieniam) innych kosztów nie ponoszę.Typowy silnik wysokoobrotowy-jak trzeba to redukcja do 3 biegu i auto zbiera się tak jak trzeba i nigdy nie ma problemów z
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bezawaryjność Prosta i trwała konstrukcja Wtrysk wielopunktowy
Wady: Napisałbym że głośny ale to bardziej słabe wygłuszenie fabryczne powoduje że jest słyszalny i wyjadanie maty wygłuszającej przez kuny .
  • Silnik: 140 KM
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 210000 tyś
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
04.08.2020 Civic
(6.0)
Opinia: W wadach napisane jest "Duże spalanie" tymczasem ten silnik pali mniej niż konkurencja o pojemności 1.6 i mocy ok 100km. Tutaj 1.8 i 140 KM.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Civic
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
20.06.2020 Honda Civic 5d
(9.3)
Opinia: Silnik bezproblemowy, przy łagodnym traktowaniu pali poniżej 6l (nie w korkach), z kolei jak się tąpnie, jest dynamiczny (ale wtedy spalanie w okolicach 9,5l, więc też tragedii nie ma). Przez 135 tys przebiegu od nowości zero usterek, nigdy nie brał oleju. Ale co rok serwisuję.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bardzo cicha praca na niskich obrotach Bardzo małe spalanie przy jeździe ekonomicznej Mocny na wysokich obrotach
Wady: Typowy silnik wysokoobrotowy - żeby jeździć dynamicznie trzeba mocno redukować bieg (a wtedy i głośno i pali więcej)
  • Silnik: 140 KM / R18A2
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 135000
  • Spalanie: 8.1 l/100km
Polecam
14.05.2020 Civic VIII
(10.0)
Opinia: Pancerny motor z kompletnie niezawodnym łańcuchem rozrządu,majstersztyk jeżeli chodzi o trwałość
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niezawodność Kultura pracy Spalanie Koszta utrzymania
Wady: Wrażliwy na jakość instalacji lpg i samej jakości lpg
  • Silnik: 140/r18a2
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
13.01.2020 Civic 9 Tourer
(8.0)
Opinia: Silnik nie na nasze czasy. Nie ma szans z silnikami turbo połączonymi z coraz lepszymi automatami. Można nim jechać 60km/h na 6 biegu i sobie radzi ale wciskając gaz do dechy nie dzieje się nic. Najlepiej zredukować do 3 :-) Na niej można czasem wyprzedzić
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Niezawodność, moc (w górnym zakresie obrotów), ekonomiczny
Wady: brak
  • Silnik: 1.8 16V i-VTEC R18A
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 64000
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Polecam