Honda

Silnik Honda 2.0 16V i-VTEC 150KM-156KM R20A

29966
Silnik Honda 2.0 16V i-VTEC 150KM-156KM R20A

Silniki Honda i-DSI / i-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 2.0 i-VTEC o mocy 150-156KM miał zastosowanie samochodach firmy HONDA Accord oraz CR-V. Konstrukcja silnika oparta na poprzedniku K20- a obecna odmiana R20 pojawiła się w Hondzie Accord VIII i posiada jeden wałek rozrządu. Jednostka z wielopunktowym wtryskiem paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka, praktycznie bezawaryjna, największym mankamentem jest mechaniczna regulacja luzów zaworowych po 60tys/km. Silnik w porównaniu do poprzednika nie jest tak dynamiczny ale za to oszczędny, średnio spala 8.5L/100KM. Jeżeli pokusimy się na montaż instalacji LPG musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 20 tys/km!!! Jeżeli ktoś szuka jednostki o dobrych parametrach, wysokiej kulturze pracy to silnik 2.0 i-VTEC jest  idealna propozycją.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • przeciętna dynamika
  • regulacja luzów zaworowych
  • konsumpcja oleju przy wyższych przebiegach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG

LPG -zalecano montaż instalacji z dodatkowym układem lubryfikacji gniazd zaworowych

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.4)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 7.8/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

9%
9%
9%
0%
9%
0%
64%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

20.09.2019 Honda Accord VIII
(9.0)
Opinia: Powyżej 4 tys zaczyna się zabawa fajna tym autem :) do tej pory nic się nie dzieje tylko serwis i tankowanie. Co do lubryfikatora w samochodach z lpg, jest on zbyteczny a zarazem nawet szkodliwy. Nie montujcie tego ustrojstwa, bo to tylko syf robi w
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: R20/156
  • Rocznik / Przebieg: 2009/ 132000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
29.08.2018 Ireneusz
(7.3)
Opinia: Globalnie nic nie dzieje się, paliwo do baku i można jechać. Od 150 km/h zaczyna być trochę głośno w kabinie.
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 2015/155
  • Rocznik / Przebieg: 2015/98000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
26.02.2018 Pawel
(9.0)
Opinia: moje klikniecie w opcję nie było w celu przeczytania tych komentarzy a tu... nagle dodało jako odpowiedź że nie polecam (przez przypadek :))
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 8 tourer 2.0 manual
  • Rocznik / Przebieg: 2009
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
16.03.2017 Darek
(8.3)
Opinia: Bardzo dobry silnik bezawaryjny mocny i w miarę oszczędny,nie zawiódł mnie ani raz.Minusem jest drogi serwis w ASO ,ale już następnym razem rezygnuję i na własną rękę będę wymieniał olej filtry itd.Co do dynamiki jest Ok mogło by być lepiej ale nie jest źle na
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Accord VIII/156KM
  • Rocznik / Przebieg: 2010/145tyś
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam