Honda

Silnik Honda 1.4i 16V 75KM D14

3521
Silnik Honda 1.4i 16V 75KM D14

Silniki Honda VTEC / Non-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda
  • Rover

Silnik Honda 1.4i D14 o mocy 75KM znany z Hondy Civic VI. Konstrukcja trwała z prostymi rozwiązaniami, bez zbędnej elektroniki co przekłada się na niską awaryjność i prosty serwis. Silnik sprawujący się idealnie w mieście jak również na trasie.  Jego przyspieszenie i praca silnika jest na dobrym poziomie, w mocniejszej wersji dynamika na przyzwoitym poziomie.


Atutem jednostki jest przyzwoity poziom spalanie średnio 7L na 100KM a na trasie bez problemu osiągniemy wynik 5.5L. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych. Poza tym jednostka trwała, praktycznie bezawaryjna a dostępność części jest duża w bardzo przystępnych cenach.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika
  • regulacja luzów zaworowych co 40tys/km

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8-4.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

15.08.2017 Civic VI/75KM
(8.3)
Opinia: Historii auta nie znam do końca nie wiem czy silnik był wcześniej robiony,mogę ocenić bo dwóch latach jazdy że jest OK pod każdym względem.Silnik lubi jak się go kręci na wyższych obrotach wtedy jest w miarę dynamiczny tak to jeździ tak przeciętnie ale też bez
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: bezawaryjność
  • Silnik: 75KM
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 230 tys
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam