Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik PSA 1.2 PureTech 101KM GPF EB2 ADTD od roku 2019 jest stosowany w samochodach koncernu PSA oraz Opel a od 2023 znajdziemy go również pod maską Jeepa Avenger. Silnik trzycylindrowy wyposażony w turbosprężarkę z wtryskiem bezpośrednim wszedł do produkcji w 2018 roku. To konstrukcja modularna najnowszej generacji która będzie stosowana w ponad 100 modelach koncernu PSA aż w 70 krajach. Jest kolejną odmianą rodziny 1.2 PureTech EB2 która przeszła szereg modyfikacji i seryjnie została wyposażona w Filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d-Temp.
Konstruktorom udało się obniżyć pozom spalania o 4% w porównaniu ze starszymi odmianami a co najważniejsze ograniczono emisję spalin aż o 75% przez zastosowanie filtra GPF. Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym. Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką, niskim poziomem spalania na poziomie 5L oraz przyzwoitą kulturą pracy. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Citroen C4 III 1.2 12V PureTech 101KM GPF (EB2ADTD)
Citroen C4 X 1.2 12V PureTech 101KM GPF (EB2ADTD)
DS 3 Crossback 1.2 12V PureTech 101KM GPF (EB2ADTD)
DS 3 Crossback FL 1.2 12V PureTech 101KM (EB2ADTD)
Peugeot 208 II 1.2 12V PureTech 101KM GPF (EB2ADTD)
Peugeot 208 II FL 1.2 12V PureTech 101KM GPF (EB2ADTD)
Peugeot 2008 II 1.2 12V PureTech 101KM (EB2ADTD)
Peugeot 2008 II FL 1.2 12V PureTech 101KM GPF (EB2ADTD)
Opel Corsa F 1.2 12V Turbo 101KM (F12XHL)
Opel Mokka B 1.2 12V Turbo 101KM GPF (F12XHL)
Jeep Avenger 1.2 12V GSE T3 100KM (EB2ADTD)
| Średnia (głosów: 2) | (7.2) |
| Trwałość | 7.0/10 |
| Utrzymanie | 7.0/10 |
| Dynamika | 7.5/10 |
Citroen C4 III 1.2 12V PureTech 101KM GPF (EB2ADTD)
Citroen C4 X 1.2 12V PureTech 101KM GPF (EB2ADTD)
DS 3 Crossback 1.2 12V PureTech 101KM GPF (EB2ADTD)
DS 3 Crossback FL 1.2 12V PureTech 101KM (EB2ADTD)
Peugeot 208 II 1.2 12V PureTech 101KM GPF (EB2ADTD)
Peugeot 208 II FL 1.2 12V PureTech 101KM GPF (EB2ADTD)
Peugeot 2008 II 1.2 12V PureTech 101KM (EB2ADTD)
Peugeot 2008 II FL 1.2 12V PureTech 101KM GPF (EB2ADTD)
Opel Corsa F 1.2 12V Turbo 101KM (F12XHL)
Opel Mokka B 1.2 12V Turbo 101KM GPF (F12XHL)
Jeep Avenger 1.2 12V GSE T3 100KM (EB2ADTD)