Silnik Peugeot 1.2 12V PureTech 82KM EB2F

63476
Silnik Peugeot 1.2 12V PureTech 82KM EB2F

Silniki Peugeot 1.2 PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Opel

Silnik PSA 1.2 12V PureTech o mocy 82KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B oraz C koncernu PSA. Silnik trzycylindrowy, wolnossący, bez turbiny, wyposażony we wtrysk wielopunktowy co oznacza że nie będzie problemu z montażem instalacji LPG. Jednostka charakteryzuje się niezła dynamiką oraz niskim poziomem spalania na poziomie 6L.


Kierowca nie odczuje, że prowadzi samochód z silnikiem trzy-cylindrowym ponieważ silnik pracuje równo, cicho i jest bardzo elastyczny. Wadą silnika a w zasadzie jego osprzętu jest problematyczny pasek rozrządu który złuszcza się i doprowadza do poważnej awarii jednostki.Pasek pływa w kąpieli olejowej w której to dochodzi do  jego rozpuszczenia-złuszczenie, konsekwencją jest zatkanie układu smarowania co doprowadza do zatarcia silnika.Gdyby nie ta poważna wada konstrukcyjna można by śmiało polecić jednostkę,jest dynamiczna,oszczędna z wysoką kultura pracy. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie paska rozrządu !!!

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (4.1)
Trwałość 3.9/10
Utrzymanie 4.0/10
Dynamika 4.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 5

Najbardziej awaryjna część

72%
4%
11%
1%
7%
3%
3%
Suma głosów: 341

Opinie użytkowników

06.12.2024 Peugeot 108
(7.7)
Opinia: Samochód zakupiony z Francji z przebiegiem 8 tys. Auto było po lekkiej kolizji i lekkim zalaniu. Na start wymienione cewki zapłonowe ( efekt zalania), olej i filtry. Przy 20 tys. Założyłem LPG. Przy 60 tysiącach zdjąłem miskę olejową aby skontrolować pasek. Zero jakichkolwiek oznak zużycia.
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Dobrze się zbiera od dołu. Odpala od półobrotu. Na tę chwilę bezawaryjny.
Wady: Niska kultura pracy.
  • Silnik: 82
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 63000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
13.01.2024 Citroen Cactus
(5.0)
Opinia: Cactus 2017 salon 82 km. Silnik nawet sobie o dziwo radzi to też przez masę około 960 kg Plastikowe auto następca trabanta ha ha. Tule żartów. Przebieg 57.000 oglądam pasek wydaje mi się że się luszczy. Dzwonie do salonu niby jest akcja wymiany
  • 3.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Cichy,, wygodny nigdy nie zawiódł...gdyby nie pasek
Wady: Pasek, pierscienie, spalanie
  • Silnik: 1 2 82 km
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 59.000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
01.01.2024 c-elysse
(1.0)
Opinia: Bożeee jak dobrze że mamy internet , ja byłem o krok od kupna używanego c-elysse właśnie z tym 1.2 pure tech , tak sobie myśle aaaaa zobacze co ludzie mówią itp. a tu taka akcja ! kupujesz auto i sobie je zacierasz przez czyjś brak
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • Silnik: 1.2
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 87888
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Odradzam
10.11.2023 C4 Cactus Shine automat
(3.7)
Opinia: Citroen C4 Cactus. 82 km. Serwis firmowy tragiczny - oszukują. Mokry pasek rozrządu rozpuszcza się i zapycha system olejowy. Ja po 115 tyś musiałem wymienić rozrząd i czyścić cały układ smarowania. Auto zjechało 200 km na lawecie bo awaria wystąpiła w trasie. Auto pali 8
  • 3.0/10
  • 5.0/10
  • 3.0/10
Zalety: Niska cena zakupu. Ładne wykonanie. Ekonomiczne. Fajnie pracuje skrzynia biegów zautomatyzowana.
Wady: Nadmierne zużywanie sprzęgła. Rozpuszczanie się paska rozrządu w oleju, zapychanie rozpuszczoną gumą układ smarowania - ryzyko zatarcia silnika. Serwis ma to gdzieś nie uznają wady. Pasek zamiast po 180 musiałem wymienić po 115 tyś i płukać cały układ. Dodatkowy koszt 1500 zł. Auto ma teraz
  • Silnik: 82
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 145000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
30.09.2023 Citroen C-Elysee
(4.7)
Opinia: Największą wadą jest silnik 1.2 82 konie mechaniczne. Po pierwsze ROZRZĄD, jeżeli projektował go inżynier, to na pewno posiadał elementarną wiedzę o materiałoznawstwie i musiał wiedzieć, że olej, a już na pewno olej gorący rozpuszcza gumę! Stąd podejrzewam, że miał tam być łancuch, ale z
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 2.0/10
Zalety: Jedynie to małe spalanie, przez 15 tys km zbierania danych i spalaniu stało na 6L.. według komputera pokładowego. Bagażnik jest duży ale ma ogromne zawiasy, poza tym można go otworzyć tylko z przycisku w kabinie albo na kluczyku ale przez rok czasu ciągle wysiadałem z
Wady: Największą wadą jest silnik 1.2 82 konie mechaniczne. Po pierwsze ROZRZĄD, jeżeli projektował go inżynier, to na pewno posiadał elementarną wiedzę o materiałoznawstwie i musiał wiedzieć, że olej, a już na pewno olej gorący rozpuszcza gumę! Stąd podejrzewam, że miał tam być łancuch, ale z
  • Silnik: 82 km / 1.2 PURE TECH
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam