Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Honda 1.5 i-VTEC o mocy 130KM miał zastosowanie od 2015r w samochodach Hondy: Jazz IV oraz HR-V II. Jednostka z wtryskiem bezpośrednim, z rozrządem opartym na łańcuchu i systemem zmiennych faz rozrządu. Silnik to klasyczny wysokooborotowiec lubiący wysokie obroty aby uzyskać maksymalna moc musimy wyciągnąć do 6600or/min.
Niestety aby auto dobrze się zebrało podczas wyprzedzania konieczna jest redukcja nawet o dwa bieg w dół !!! Miłym zaskoczeniem będzie spalanie w cyklu mieszanym które wychodzi około 7 L w trasie poniżej 6L a w mieście to wynik 8L!!! Bardzo dobrym rozwiązaniem jest krótka manetka do biegów, która zachęca do mieszania biegami i nie jest uciążliwa. Podsumowując jednostkę 1.5 i-VTEC możemy śmiało stwierdzić, że auto z tym silnikiem zadowoli i spełni oczekiwania nawet wybrednego kierowcy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 4) | (7.8) |
| Trwałość | 7.8/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 7.5/10 |