Silnik Honda 1.4 16V i-VTEC 99/100KM L13Z

58507
Silnik Honda 1.4 16V i-VTEC 99/100KM L13Z

Silniki Honda i-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 1.4 i-VTEC o mocy 99-100KM jest to bliźniacza konstrukcja do 1.2 i-VTEC. Jednostka prosta, o bardzo niskiej awaryjności, ze zmiennymi fazami rozrządu i rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka lubiąca wysokie obroty na których jest bardzo dynamiczna, może poszczycić się niezłymi osiągami.


Silnik sprawujący się idealnie w mieście jak również na trasie, jego przyspieszenie i praca silnika jest na dobrym poziomie. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych co 40tys/km a w przypadku montażu instalacji LPG trzeba zmniejszyć ten okres do 20 tys/km co pozwoli uniknąć problemów z wypaleniem gniazd zaworowych.  Poza tym jednostka trwała, praktycznie bezawaryjna a spalanie jest na niskim poziomie średnio 6-7L.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • bezawaryjna
  • niski spalanie

Wady

  • awarie świec zapłonowych
  • regulacja luzów zaworowych
  • kosztowny montaż LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.5)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0