Volkswagen

Silnik VW 1.0 12V MPI EVO 65KM EA211

753
Silnik VW 1.0 12V MPI EVO 65KM EA211

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik VW 1.0 12V MPI EVO 65KM EA211 wszedł do produkcji w roku 2018 i zasila samochody Seat, Skoda i VW. Silnik jest rozwinięciem konstrukcji EA211 i obecnie spełnia wygórowane normy spalin Euro6d. Aby spełnić te normy koncern Skoda Auto, który jest producentem tego silnika wprowadził szereg zmian oraz modyfikacji. Priorytetem było zmniejszenie emisji spalin oraz znaczne zużycie paliwa. Konstrukcyjnie zoptymalizowano napęd wału korbowego wraz z tłokami, zmodyfikowano układ chłodzenia oraz zintegrowano kolektor wydechowy. Jednostka pracuje w systemie Atkinson, co w znaczącym stopniu zmniejsza zużycie paliwa. Każda z jednostek współpracuje z 5-biegową, manualną skrzynią biegów.


Jednostka trzycylindrowa z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku zębatym. Producent przewiduje jego żywotność na cały okres eksploatacji silnika jednak jego kontrolę przewidział po 240 tys km. Silnik dedykowany do samochodów miejskich może poszczycić się niskim poziomem spalania, na minus trzeba zapisać słabą dynamiką oraz przeciętną kulturę pracy. Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom awaryjności oraz przyzwoity poziom spalania .

Popularne silniki tego producenta


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika
  • przeciętna kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po kontrola po 240.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 3.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

20%
5%
50%
5%
10%
5%
5%
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

01.08.2024 Fabia iv
(7.7)
Opinia: Fabia iv z tym silnikiem pali mniej niż Fiat 500 1.0 mhev i Skoda Citigo 1.0 mpi. Dynamika też niestety gorsza. Porównanie na drodze podmiejskiej, w duzej mierze ze stałą prędkością. Podaje spalanie LPG z tej trasy. Takze podczas wyjazdu wakacyjnego 4 osobowej
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 3.0/10
Zalety: Niskie spalanie
Wady: Słaba dynamika
  • Silnik: 1.0 mpi evo 80KM
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 37000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię