Renault

Silnik Renault 1.6 16V MPI 107KM K4M

6947
Silnik Renault 1.6 16V MPI 107KM K4M

Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 1.6 16V MPI o mocy 107KM i oznaczeniu K4M miał zastosowanie w samochodach Renault Clio, Thalia, Megane, Scenic oraz Laguna. Konstrukcja jednostki oparta na starszej odmianie z rodziny K7 wprowadzona do produkcji już w 1995 roku. Silnik  z wtryskiem wielopunktowym wykonany z żeliwa z aluminiową głowicą z rozrządem opartym na pasku.


Jednostka trwała o prostej konstrukcji  i niskiej awaryjności a co za tym idzie tania w użytkowaniu ,przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu pokona przebiegi ponad 400 tys km. Do największych mankamentów trzeba zaliczyć drobne awarie osprzętu takiego jak przepustnica ,cewki czy drobna elektryka. Nie stanowi to jednak dużego problemu ponieważ części są ogólno dostępne a serwis bezproblemowy.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • dobra kultura pracy
  • przyzwoita dynamika
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • drobne awarie osprzętu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000 km lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (8.2)
Trwałość 8.5/10
Utrzymanie 8.7/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 0

Najbardziej awaryjna część

13%
0%
13%
0%
75%
0%
0%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

15.02.2024 Megane 1 ph2
(9.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik. Bezawaryjny i trwały.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dobrze przyspiesza.
  • Silnik: 107 KM
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
23.10.2023 megane I po lifcie
(7.3)
Opinia: raz miał nietypową usterę . Szarpał przy ruszaniu spod świateł itp gdy nie był jeszcze dobrze dogrzany i zapalała sie kontrolka od układu chłodzenia. żaden elektryk nie mógł mi pomóc. winowajcą okazały sie cewki - beru . wymieniłem na denso (trochę drogie 120 zł sz)
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: najbardziej cieszy prosty i niezawodny silnik , nawet pasuje deska z zegarami od automatu do manuala bez jakichkolwiek przeróbek. jeleń kopytem zbił mi lampe; szrot -koszt 50 zł tanie cząsci.
Wady: mógłby byc bardziej wyciszony
  • Silnik: 107
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 290000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
11.06.2023 Scenic II 2008 po lift
(9.0)
Opinia: Auto mam od 5 lat , przebieg 150 tyś . Słabo wyciszony silnik , słychać to przy prędkościach autostradowych. Brak usterek w moim przypadku tylko servis olejowy , pasek rozrządu . Drobne wymiany w zawieszeniu , sworznie itd.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: elastyczny
Wady: głośny
  • Silnik: 1.6 16v K4M
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 150
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
04.08.2019 scenic 1 lift
(8.3)
Opinia: Przejechałem na tym silniku 250 tys od nowosci. Olej (5w40) i filtry wymieniane regularnie co 10tyś km. Rozrząd i świece zapłonowe na 90 tyś i na 180 tyś wymiana. Usterka cewek zapłonowych zdarzyła się dwa razy . Poza tym cały silnik w oryginale i nigdy
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 107 K4M
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
18.03.2018 Renaylt Megane I
(6.0)
Opinia: Silnik 1,6, 16V Megane z 2001r. Auto kupione w 2007 z przebiegiem 48.000km. Akltualny przebieg (marzec 2018) 130.000 km. Po kupnie na wszelki wypadek wymiana paska rozrządu i klinowego oraz pompy układu chłodzenia (58.500 przebieg), wymiana paska klinowego (przebieg 113.000 km), wymiana powtórna pompy układu
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 79 kW - 107 KM
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 130000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam