Renault

Silnik 1.6 16V SCe 115KM

10146
Kategoria: Silniki Renault
Silnik 1.6 16V SCe 115KM

Silniki Renault są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Nissan
  • Renault

Silnik 1.6 16V SCe o mocy 115KM  miał zastosowanie w  modelu Dacia Duster od 2017 r.Jednostka wolnossąca z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem opartym na łańcuchu  wyposażony w zmienne fazy rozrządu.Jest to konstrukcja Nissana z rodziny HR często mylona z silnikiem Renaulta 1.6 K4M który był stosowany aż do 2014 roku.Jednostka bardzo udana, mało awaryjna o bardzo dobrych osiągach,wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania.Auta z tym silnikiem średnio spalają w granicach 7-8 litrów jednak przy wyższych prędkościach potrafią spalić ponad 10l,jednym z powodów wysokiego spalania w trasie jest 5 biegowa skrzynia.Trzeba nadmienić że silnika nie specjalnie współgra z instalacja LPG, ponieważ  nie ma regulowanych hydraulicznie zaworów i trzeba zastosować lubryfikację.Po za tym nic złego nie można powiedzieć o tej jednostce,jest trwała mało awaryjna o przyzwoitych parametrach,zdecydowanie zalecana do jazdy na krótszych odcinkach a niżeli autostradach.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • duże spalanie przy wyższych prędkościach
  • drogi montaż LPG + Lubryfikacja

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuh
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Elf /RN17 5W30 / Elf SXR 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

43%
0%
14%
0%
14%
14%
14%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

12.10.2021 Duster II Prestige
(8.7)
Opinia: W mojej opinii do bardzo dobry silnik wolnossący. Posiadam Dacię Duster II 1.6 Sce w benzynie z 2019 roku, drugi rok i 60 tys przebiegu. Spotkałem się z wieloma opiniami odnośnie silnika 1.6 Sce, głównie negatywnymi, że jest mułowaty i powinien mniej palić (w Dusterze). Natomiast
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Płynne narastanie momentu i mocy w stosunku do obrotów silnika, bardzo przewidywalny w użytkowaniu co daje dużą przyjemność w przypadku dynamicznej jazdy. Mała różnica w spalaniu pomiędzy jazdą bardzo oszczędną a bardzo dynamiczną z częstym wchodzeniem na wyższe obroty, czy na autostradzie.
Wady: W przypadku oszczędnej jazdy spalanie wyższe niż w silnikach z turbo (przy takim samym stylu jazdy bardzo ekonomicznego). Moment obrotowy narasta i pojawia się przy wyższych obrotach niż w silnikach z turbo.
  • Silnik: Duster II 1.6 Sce benzyna 115 KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 60 000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
18.07.2021 Megane 4 Kombi 1,6sce
(7.0)
Opinia: Ciekawe skąd motobenzyna posiada te informacje, że silnik 1,6sce jest niezalecany do LPG i że droga instalacja i serwis ? Dacia sprzedała go w salonach już z LPG i bez lubryfikacji. Ja kupiłem bez LPG i wbrew opinią założyłem LPG, jeżdżę już 3 lata,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: najważniejsze, że jeździ dobrze z LPG
Wady: mógłby być żwawszy
  • Silnik: 1.6sce
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 156tkm
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam