Renault

Silnik Renault 1.6 SCe 115KM H4M

42685
Silnik Renault 1.6 SCe 115KM H4M

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.6 16V SCe o mocy 115KM ma zastosowanie od 2013 roku w samochodach Dacia Duster, Renault Megane IV oraz Fluence. Jednostka wolnossąca z wielopunktowym wtryskiem, rozrządem opartym na łańcuchu,  wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Jest to konstrukcja Nissana z rodziny HR często mylona z silnikiem Renaulta 1.6 K4M. Jednostka bardzo udana, mało awaryjna o bardzo dobrych osiągach, wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania.



Auta z tym silnikiem średnio spalają w granicach 7-8 litrów jednak przy wyższych prędkościach potrafią spalić ponad 10l, jednym z powodów wysokiego spalania w trasie jest 5 biegowa skrzynia. Trzeba nadmienić iż silnik nie nie najlepiej współpracuje z instalacją LPG, ponieważ  nie ma regulowanych hydraulicznie zaworów i trzeba zastosować lubryfikację. Poza tym nic złego nie można powiedzieć o tej jednostce, jest trwała, mało awaryjna o przyzwoitych parametrach, zdecydowanie zalecana do jazdy na krótszych odcinkach aniżeli na autostradach.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • duże spalanie przy wyższych prędkościach
  • drogi montaż LPG + Lubryfikacja

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Elf /RN17 5W30 / Elf SXR 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.4)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.8/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

41%
3%
3%
1%
5%
5%
41%
Suma głosów: 116

Opinie użytkowników

16.04.2023 Renault Megane 4 kombi
(9.0)
Opinia: Jedyna wada jaka ja odkryłem po przejechaniu 160 tys km to współpracująca z tym silnikiem skrzynia biegów. Silnik przy jeździe do 100 km bardzo oszczędny, natomiast jazda z prędkościami autostradowymi powoduje już pewne problemy. Po pierwsze spalanie rośnie prawie dwukrotnie i ze względu na brak
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Niskie spalanie Mało awaryjny Dobra kultura pracy Rozrząd na łancuchu
Wady: Skrzynia Duże spalanie przy wyższych prędkościach Trochę za mała moc
  • Silnik: 115
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 160000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
11.01.2022 Dacia Lodgy 1,6SCe z LPG
(9.0)
Opinia: Nie wiem skąd te dziwne informacje, że silnik nie specjalnie współpracuje z LPG, mam Dacie Lodgy 2015r. z 1,6SCe i LPG od nowości, instalacja LPG BRC bez dodatkowej lubrykacji, założenie jej kosztowało mnie 3100zł, zbiornik 65L, przejechałem już 177tkm bez problemów, regularne serwisy i nic
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: tania jazda na LPG, tani serwis
Wady: trochę głośny przy wyższych prędkościach
  • Silnik: 1,6SCe LPG BRC
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 177
  • Spalanie: 8.6 l/100km
Polecam
12.10.2021 Duster II Prestige
(8.7)
Opinia: W mojej opinii do bardzo dobry silnik wolnossący. Posiadam Dacię Duster II 1.6 Sce w benzynie z 2019 roku, drugi rok i 60 tys przebiegu. Spotkałem się z wieloma opiniami odnośnie silnika 1.6 Sce, głównie negatywnymi, że jest mułowaty i powinien mniej palić (w Dusterze). Natomiast
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Płynne narastanie momentu i mocy w stosunku do obrotów silnika, bardzo przewidywalny w użytkowaniu co daje dużą przyjemność w przypadku dynamicznej jazdy. Mała różnica w spalaniu pomiędzy jazdą bardzo oszczędną a bardzo dynamiczną z częstym wchodzeniem na wyższe obroty, czy na autostradzie.
Wady: W przypadku oszczędnej jazdy spalanie wyższe niż w silnikach z turbo (przy takim samym stylu jazdy bardzo ekonomicznego). Moment obrotowy narasta i pojawia się przy wyższych obrotach niż w silnikach z turbo.
  • Silnik: Duster II 1.6 Sce benzyna 115 KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 60 000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam
18.07.2021 Megane 4 Kombi 1,6sce
(7.0)
Opinia: Ciekawe skąd motobenzyna posiada te informacje, że silnik 1,6sce jest niezalecany do LPG i że droga instalacja i serwis ? Dacia sprzedała go w salonach już z LPG i bez lubryfikacji. Ja kupiłem bez LPG i wbrew opinią założyłem LPG, jeżdżę już 3 lata,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: najważniejsze, że jeździ dobrze z LPG
Wady: mógłby być żwawszy
  • Silnik: 1.6sce
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 156tkm
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię