Renault

Silnik Renault 1.6 16V MPI 88KM-95KM K4M

3147
Silnik Renault 1.6 16V MPI 88KM-95KM K4M

Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 1.6 16V MPI o mocy 88-95KM i oznaczeniu K4M miał zastosowanie w samochodach Renault Clio III oraz Kangoo I. Konstrukcja jednostki oparta na starszej odmianie z rodziny K7 wprowadzona do produkcji już w 1995 roku. Silnik  z wtryskiem wielopunktowym wykonany z żeliwa z aluminiową głowicą z rozrządem opartym na pasku.


Jednostka trwała o prostej konstrukcji  i niskiej awaryjności a co za tym idzie tania w użytkowaniu ,przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu pokona przebiegi ponad 400 tys km. Do największych mankamentów trzeba zaliczyć drobne awarie osprzętu takiego jak przepustnica ,cewki czy drobna elektryka. Nie stanowi to jednak dużego problemu ponieważ części są ogólno dostępne a serwis bezproblemowy.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • nisk awaryjność
  • dostępność części
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • drobne awarie osprzętu
  • przeciętna dynamika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000 km lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 8.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
83%
0%
0%
0%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

22.07.2022 Renault Kangoo2003lift
(9.3)
Opinia: Wtedy pewno był to przeciętny silnik obecnie producenci mogliby takie jednostki wytrzymałe produkować. Najelastyczniejsze 95km jakim jeździłem. Auto wręcz nie do zajechania mimo ciężkiej nogi nie bierze oleju lub znikome ilości . Buda kangoo lekka więc nie jeden kierowca osobówki miał ze mną co
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
Zalety: niezawodny, elastyczny i dynamiczny jak na tak małą moc, wysoka kultura pracy, spalanie dobre
Wady: Rozrząd wymaga wymiany co ok 50tys km inaczej będzie płacz
  • Silnik: 95km k4m
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 258000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam
13.11.2019 Renault Clio
(9.3)
Opinia: Super silnik, 300tys km w nauce jazdy, bez większych awarii, tylko parę cewek
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bezawaryjny, w Clio nawet dynamiczny, spalanie od 6,8 do 10 gazu
Wady: nie zauważyłem
  • Silnik: 88
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 8.2 l/100km
Polecam