Renault

Silnik Renault 1.6 16V MPI 105KM-106KM K4M

5035
Silnik Renault 1.6 16V MPI 105KM-106KM K4M

Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 1.6 16V MPI 105KM-106KM K4M  był stosowany od 2009 roku w modelach koncernu Renault oraz Dacia  Konstrukcja jednostki oparta na starszej odmianie z rodziny K7 wprowadzona do produkcji już w 1995 roku. Silnik  z wtryskiem wielopunktowym wykonany z żeliwa z aluminiową głowicą z rozrządem opartym na pasku.


Jednostka trwała o prostej konstrukcji  i niskiej awaryjności a co za tym idzie tania w użytkowaniu ,przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu pokona przebiegi ponad 400 tys km. Do największych mankamentów trzeba zaliczyć drobne awarie osprzętu takiego jak przepustnica ,cewki czy drobna elektryka. Nie stanowi to jednak dużego problemu ponieważ części są ogólno dostępne a serwis bezproblemowy.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • dobra kultura pracy
  • przyzwoita dynamika
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • drobne awarie osprzętu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 120.000 km lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: Eff 5W40 , wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 5.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
50%
0%
50%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

10.11.2023 dacia duster
(8.7)
Opinia: ok, w Duster daje radę,spalanie tez akceptowalne na gabaryty tego samochodu.W środku głosny.Spalanie na odcinkach do 10 km 8.8 l ,na dalszych 8.,ale trzeba sie pilnowac z nogą bo przy dynamicznej jezdzie 11 l .JA POLECAM.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: cichy na zewnatrz,szybka reakcja na gaz,bez kzfr,
Wady: spalanie w Duster
  • Silnik: 1.6 16v 105 km ,
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 172000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
05.12.2018 mihau
(8.3)
Opinia: Całkiem ok. Przesiadłem się na niego z 2.0 Duratec w Mondeo MK4 i jakoś żyję :) Mam aktualnie 189tkm i chodzi całkiem ładnie i kulturalnie (cały czas zalany 5W40). Świetnie współpracuje z LPG (spalanie od 9 do 12 zależnie od warunków i prędkości - w
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Dacia Duster 1.6 16V K4M !bez KZFR!
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 189000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
19.10.2018 Dacia Logan MCV
(8.0)
Opinia: Silnik bardzo, trwały. Dynamika na zadowalającym poziomie (co ciekawe w Lagunie I jest lepsza niż w Loganie MCV, skrzynia?). Spalanie także dość dobre (znowu w Lagunie jest lepiej). LPG idealnie tutaj pasuje.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 1,6 16V 105 KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 192000
  • Spalanie: 7.4 l/100km
Polecam