Renault

Silnik Renault 1.6 16V VVT 101KM-110KM K4M

113199
Silnik Renault 1.6 16V VVT 101KM-110KM K4M

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.6 16V VVT o mocy 101-110KM o oznaczeniu K4M miał zastosowanie w samochodach Renault Megane, Scenic, Fluence oraz Laguna. Jednostka bardzo udana, nie przysparzająca kierowcom większych problemów. Do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej co skutkuje utratą mocy i nie równą pracą silnika (uwaga występują 4 cewki – dosyć wysoki koszt wymiany).


  Kolejną przypadłością są awarie koła zmiennych faz rozrządu, objawia się to grzechotaniem, zaniechanie naprawy może skończyć się poważną usterka rozrządu. Silnik przy odpowiedniej eksploatacji i wymianie na czas olejów, filtrów spokojnie można pokonać dystans  400-500 tys kilometrów bez większych napraw. Dodatkowym atutem tej jednostki jest dobra kultura i cicha praca oraz niezła dynamika. Kierowcy chwalą sobie silnik za jego trwałość, dostępność części oraz bezproblemową obsługę.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • cicha praca

Wady

  • największy problem jest z cewkami zapłonowymi Sagem (zawilgocenie powoduje ich awarie)
  • uwaga na rozrząd
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • czujnik położenia wału
  • spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Najbardziej awaryjne są cewki firmy Sagem !!!

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 14) (8.2)
Trwałość 9.4/10
Utrzymanie 8.9/10
Dynamika 6.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 14 0

Najbardziej awaryjna część

57%
7%
6%
4%
14%
4%
8%
Suma głosów: 189

Opinie użytkowników

16.09.2024 Mégane III /2008
(10.0)
Opinia: Przejechane mam 200 000 km. Miałem podobne doświadczenia jako użytkownik, mułowaty silnik, duże spalanie. Przy przebiegu około 100 000 km wgrany nowy soft i różnica kolosalna. Samochód dobrze przyśpiesza, ma zdecydowanie większą moc i pali średnio 6.7 l /100 km. W trasie przy prędkościach 120
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Po poprawkach softu, cichy, oszczędny silnik i co najważniejsze, dynamiczny.
Wady: Fabryczne poprawki "aktualizacje oprogramowania komputera" zamulają silnik i powodują bardzo duże zapotrzebowanie na paliwo.
  • Silnik: 16/16v 5 biegowa skrzynia
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
19.06.2024 Megane 3
(9.0)
Opinia: Na megance auto mułowate i niezbyt dynamicznie się wyprzedza. Silnik jest świetny, miałem auto 3 lata i poza filtrami i olejem i żarówkami mijania nie dołożylem ani grosza, troszkę za głośny jest ale całokształtem silnik ma dobrą kulturę pracy i jest pancerny.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Pancerny silnik Nie bierze oleju w ogóle Bardzo tani w eksploatacji Dużo miejsca na wymianę oleju, filtra oleju i żarówek
Wady: Trochę za głośny jest ale bez przesady
  • Silnik: K4M 110KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
26.05.2024 Megane 3
(8.3)
Opinia: Chyba mam niebywałe szczęście, bo przejechałem już tym silnikiem 211 tys. z czego połowa na LPG, a cewki są te same od nowości, nic się nie dzieje.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 110KM, 1.6 16V
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 211000
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Polecam
31.10.2023 Renault Scenic
(9.3)
Opinia: przejechałem Renault Scenic 2 z tym silnikiem 499000 km, zagazowany przy 84 tys. przy 300 tys zmienieni na olej Elfa na Paltinium 10w40 bo taniej i to był błąd bo pewnie jeździłby dalej ale zawsze zmieniałem olej przy max 12tys, świece przy 30tys km
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: k4m
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 499000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
17.06.2023 Megane 3
(8.7)
Opinia: 200 tys przebiegu, w tym połowa na LPG. Nie bierze oleju, cewki od nowości te same. Mogłby być żwawszy, ale od tego wolę bezawaryjność.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Trwałość Uwielbia LPG
Wady: Nieco mało mocy
  • Silnik: 110KM, 1.6 16V
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 7.6 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię