Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Honda 1.8 VTEC o mocy 136KM miał zastosowanie w samochodach HONDA Accord VI w latach 1998-2002. Konstrukcja silnika prosta, nie skomplikowana wyposażona w systemem zmiennych faz rozrządu VTEC. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka, praktycznie bezawaryjna. Największym problemem może być spalanie oleju silnikowego, sygnałem jest głośna praca silnika przy rozruchu – koniecznie sprawdzać poziom oleju!!! Silnik o charakterystyce sportowej, lubiący wysokie obroty.
Jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny, jeśli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik jest idealną propozycją.Niestety trzeba się przygotować na dosyć duże spalanie,co prawda istnieje możliwość montażu instalacji LPG jednak serwisanci nie specjalnie ją zalecają.Trzeba również pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 40 tys/km
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 5) | (9.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 8.8/10 |
| Dynamika | 8.2/10 |