Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mazda 2.0 MZR DISI o mocy 155KM z momentem obrotowym 193Nm przy 4500obr.min był stosowany od 2010 roku w Mazdzie 3 oraz 6. Konstrukcja silnika technologicznie zaawansowana z wtryskiem paliwa bezpośrednim i rozrządem opartym na łańcuchu. Zadaniem konstruktorów było stworzenie jednostki o dobrych parametrach i wysokiej kulturze pracy. Jednocześnie położono nakład na zmniejszenie spalania oraz zredukowaniu emisji spalin. W opinii użytkowników silnik spisuję się bardzo dobrze, jest cichy i oszczędny a średnie spalanie zamyka się w okolicy 7L.
Dynamika auta z tą jednostką jest na wysokim poziomie, moc jest odczuwalna co przekłada się na dobre osiągi. Mazda 6 do setki potrzebuje niespełna 10.3 sekund !!! Niestety silnik nie jest wolny od wad, zdarzają się poważne usterki elektroniki silnika.Jednak nie każdy mechanik jest w stanie zdiagnozować usterkę oraz ją naprawić. Wiąże się to z wizytą w wyspecjalizowanym serwisie Mazdy, który nie należy do tanich i trzeba się liczyć z większymi kosztami w razie awarii.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 7) | (8.6) |
| Trwałość | 9.7/10 |
| Utrzymanie | 7.4/10 |
| Dynamika | 8.7/10 |