Mazda

Silnik Mazda 1.5 MZR 102KM-103KM ZY-VE

9362
Silnik Mazda 1.5 MZR 102KM-103KM ZY-VE

Silniki Mazda MZR Serii Z / L są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 1.5 MZR o mocy 102 lub 103KM z momentem obrotowym 137 Nm przy 4000 obr.min był stosowany od 2007 do 2014 roku w Mazdzie 2. Konstrukcja silnika technologicznie zaawansowana, wyposażona w rozrząd o zmiennych fazach zaworów S-VT, blok z aluminium oraz pierścienie tłokowe o niskim tarciu. Wszystko to miało przełożyć się na zmniejszenie spalania, zapewnienia lepszej pracy silnika oraz zredukowaniu emisji spalin. W opinii użytkowników silnik spisuję się bardzo dobrze jest cichy i oszczędny, średnie spalanie zamyka się w okolicy 6-7L. Dynamika auta z tym silnikiem jest na wysokim poziomie, moc jest odczuwalna co przekłada się na dobre osiągi. Mazda 2 do setki potrzebuje niespełna 11 sekund co jest niezłym wynikiem. Awaryjność silnika jest praktycznie zerowa, poza drobnymi usterkami takimi jak awarie świec zapłonowych. Producent zaleca ich wymianę co 60 tys. km jednak lepiej skrócić wymianę maksymalnie do 40tys.km. Serwis Mazdy nie należy do tanich, za to  na rynku pod dostatkiem jest części zamiennych, które można zakupić w przystępnych cenach.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • awarie świec zapłonowych
  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuh
  • Ilość oleju silnikowego: 3.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
0%
50%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

16.12.2017 Robert
(10.0)
Opinia: Bardzo fajny silniczek po pierwsze jest totalnie bezawaryjny i praktycznie bezobsługowy (łańcuch rozrządu). Bardzo dobra kultura pracy niskie spalanie silnik podobno jest już bardzo poprawiony i bardziej zaawansowany od poprzednich silników Mazdy.Ja polecam mało pali nie psuje się ładnie chodzi i ma niezłego kopa.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mazda Demio 1.5 113KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007r 180.000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam