Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mazda 1.3 MZR o mocy 75KM był stosowany na rynku europejskim od 2007 roku w modelu Mazda 2. Konstrukcja silnika technologicznie zaawansowana, wyposażona w rozrząd o zmiennych fazach zaworów S-VT. Blok z aluminium oraz pierścienie tłokowe o niskim tarciu. Wszystko to miało przełożyć się na zmniejszenie spalania, zapewnienia lepszej pracy silnika oraz zredukować emisję spalin.
W opinii użytkowników silnik spisuję się przyzwoicie, jest cichy i oszczędny, średnie spalanie zamyka się w okolicy 6-7L. Dynamika nie powala ale silnik miał spełniać funkcję auta miejskiego a nadrzędną kwestią było spalanie. Awaryjność silnika jest praktycznie zerowa, poza drobnymi usterkami osprzętu taki jak świece, egr czy przepustnica. Serwis Mazdy nie należy do tanich lecz na rynku jest pod dostatkiem części zamiennych, które można zakupić w przystępnych cenach.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 2) | (9.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 7.0/10 |