Mazda

Silnik Mazda 2.3 16V MZR 141/150KM L3-VE

25783
Silnik Mazda 2.3 16V MZR 141/150KM L3-VE

Silniki Mazda MZR serii L są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.3 16V MZR L3-VE o mocy 141-150KM to jednostka, która miała zastosowanie w samochodach Mazda MPV, Tribute a także Ford Maverick i została wyposażona w system zmiennych faz rozrządu. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, dobrą dynamikę oraz świetne osiągi. Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu z bezterminową gwarancją!!! Kierowcy użytkujący Mazdy z tym silnikiem chwalą jednostkę za wysoką kulturę pracy, przyspieszenie i dobrą elastyczność. Silniki o większych przebiegach mają przypadłości spalania oleju silnikowego, trzeba o tym pamiętać, ponieważ jego pojemność to 3.5L i zużycie około litra może skutkować poważnymi awariami.



Przed zakupem auta z tą jednostką warto sprawdzić stan silnika czy aby nie ma konieczności wymiany pierścieni tłokowych. Czasami zdarzają się drobne awarie osprzętu przepustnicy, silniczka krokowego czy drobnej elektryki. Pojemność oraz moc niestety przekłada się na wysokie spalanie, rozwiązaniem może być  montaż instalacji LPG. Poza tym przypadłościami silnik sprawuje się bardzo dobrze, jest bardzo trwały a jego kultura pracy jest na bardzo wysokim poziomie przez co zadowoli najbardziej wybrednych kierowców.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • łańcuch rozrządu

Wady

  • wysokie spalanie
  • spalanie oleju
  • drogi serwis oraz części

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

86%
0%
4%
4%
0%
4%
4%
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

05.04.2017 Seba
(8.7)
Opinia: Posiadam Mazdę 3 z tym silnikiem 2.3 gdyż jest to wersja amerykańska + automat 4 biegowy. Silnik świetny = dynamika, bezawaryjność (łańcuch). Przy mocnym obciążeniu silnika spala trochę oleju, jeżeli jeździ się bez szału nie pali w ogóle oleju. Spalanie jest wysokie w mieście 14l
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Mazda 3 Aero 2.3l 170KM
  • Rocznik / Przebieg: 2005 / 130tyś km
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam