 Alfa Romeo
				Alfa Romeo
			
			
				 BMW Seria M
				BMW Seria M
			
			
				 BMW Seria N
				BMW Seria N
			
			
				 BMW Twin Power
				BMW Twin Power
			
			
				 Chevrolet / Daewoo
				Chevrolet / Daewoo
			
			
				 Chrysler
				Chrysler
			
			
				 Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
				Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
			
			
				 Fiat 1.3/1.4/1.6
				Fiat 1.3/1.4/1.6
			
			
				 Fiat 1.8/2.0/2.4
				Fiat 1.8/2.0/2.4
			
			
				 Ford Zetec
				Ford Zetec
			
			
				 Ford Duratec
				Ford Duratec
			
			
				 Ford EcoBoost/Ti-VCT
				Ford EcoBoost/Ti-VCT
			
			
				 i-DSI/i-VTEC
				i-DSI/i-VTEC
			
			
				 VTEC/Non-VTEC
				VTEC/Non-VTEC
			
			
				 Hyundai / Kia
				Hyundai / Kia
			
			
				 Jaguar / Land Rover
				Jaguar / Land Rover
			
			
				 MZR Serii Z/L
				MZR Serii Z/L
			
			
				 Serii B/F/K
				Serii B/F/K
			
			
				 SkyActiv-G/X
				SkyActiv-G/X
			
			
				 R3/R4/R6
				R3/R4/R6
			
			
				 V6/V8/V12
				V6/V8/V12
			
			
				 Mitsubishi
				Mitsubishi
			
			
				 Nissan
				Nissan
			
			
				 Opel
				Opel
			
			
				 PSA EW/ES
				PSA EW/ES
			
			
				 PSA TU/XU
				PSA TU/XU
			
			
				 PSA VTi/PureTech
				PSA VTi/PureTech
			
			
				 Renault
				Renault
			
			
				 Suzuki
				Suzuki
			
			
				 Toyota
				Toyota
			
			
				 FSI
				FSI
			
			
				 MPI
				MPI
			
			
				 TSI
				TSI
			
			
				 Volvo
				Volvo
			
		Silnik Mazda 2.3 16V MZR L3-VE o mocy 141-150KM to jednostka, która miała zastosowanie w samochodach Mazda MPV, Tribute a także Ford Maverick i została wyposażona w system zmiennych faz rozrządu. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, dobrą dynamikę oraz świetne osiągi. Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu z bezterminową gwarancją!!! Kierowcy użytkujący Mazdy z tym silnikiem chwalą jednostkę za wysoką kulturę pracy, przyspieszenie i dobrą elastyczność. Silniki o większych przebiegach mają przypadłości spalania oleju silnikowego, trzeba o tym pamiętać, ponieważ jego pojemność to 3.5L i zużycie około litra może skutkować poważnymi awariami.
 Przed zakupem auta z tą jednostką warto sprawdzić stan silnika czy aby nie ma konieczności wymiany pierścieni tłokowych. Czasami zdarzają się drobne awarie osprzętu przepustnicy, silniczka krokowego czy drobnej elektryki. Pojemność oraz moc niestety przekłada się na wysokie spalanie, rozwiązaniem może być  montaż instalacji LPG. Poza tym przypadłościami silnik sprawuje się bardzo dobrze, jest bardzo trwały a jego kultura pracy jest na bardzo wysokim poziomie przez co zadowoli najbardziej wybrednych kierowców.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (8.7) | 
| Trwałość | 10.0/10 | 
| Utrzymanie | 6.0/10 | 
| Dynamika | 10.0/10 |