Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mazda 2.5 16V MZR o mocy 170KM z momentem obrotowym 226 Nm przy 4000obr.min był stosowany od 2008 roku w Mazdzie 6. Konstrukcja silnika technologicznie zaawansowana, wyposażona w rozrząd oparty na łańcuchu oraz system zmiennych fazach zaworów S-VT. Dynamika auta z tym silnikiem jest na wysokim poziomie, moc jest odczuwalna co przekłada się na dobre osiągi. Mazda 6 do setki potrzebuje niespełna 8.3 sekund. Awaryjność silnika jest na niskim poziomie jednak jest to uzależnione od regularnych przeglądów oraz serwisu. Trzeba pamiętać, że Serwis Mazdy nie należy do tanich i w razie awarii musimy liczyć się z wyższymi kosztami w porównaniu do innych marek.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 4) | (9.1) |
| Trwałość | 9.8/10 |
| Utrzymanie | 7.8/10 |
| Dynamika | 9.8/10 |