Mazda

Silnik Mazda 2.0 16V MZR 150/160KM LF-DE

10300
Silnik Mazda 2.0 16V MZR 150/160KM LF-DE

Silniki Mazda MZR serii L są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0 16V MZR o mocach 150/160KM miał zastosowanie w szeregu modeli Mazda.Jednostka wprowadzona na rynek w 2001 roku jako następca rodziny F,ciekawostką jest że tą odmianę znajdziemy w samochodach Forda pod nazwą Duratec.Konstrukcja została oparta na mniejszej odmianie 1.8 l w której wprowadzono kilka modyfikacji jedna z najważniejszych to w wprowadzenie kolektora dolotowego wykonanego z tworzywa sztucznego.Kierowcy użytkujący Mazdy z tym silnikiem chwalą jednostkę za dobre osiągi, niezłe przyspieszenie i dobrą elastyczność.



Silnik ma kilka drobnych przypadłości takich jak awarie eger-u, przepływomierza oraz najbardziej kosztowna awaria klap w kolektorze dolotowym. Czasami zdarza się nierówna praca silnika czego powodem może być silniczek krokowy lub przepływomierz, po jego przeczyszczeniu usterka powinna zniknąć.Na minus trzeba zapisać montaż instalcji LPG z powodu wrażliwych gniazd zaworowych !!! Poza tym awaryjność silnika jest praktycznie na zerowym poziomie.Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu z bezterminową gwarancją!!!


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • kosztowny serwis
  • drogie części
  • drobne awarie osprzętu-egr przepustnica
  • awarie klap w kolektorze

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

57%
14%
14%
0%
0%
0%
14%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami