Popularne na rynku

Silnik Mazda 2.0 MZR 141KM-147KM LF-F

46259
Silnik Mazda 2.0 MZR 141KM-147KM LF-F

Silniki Mazda MZR Serii Z / L są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0 16V MZR o mocy 141-147KM miał zastosowanie w samochodach Mazda 5 oraz 6. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu z bezterminową gwarancją!!! Kierowcy użytkujący Mazdy z tym silnikiem chwalą jednostkę za dobre osiągi, niezłe przyspieszenie i dobrą elastyczność. Silnik ma kilka drobnych przypadłości takich jak awarie eger-u, przepływomierza oraz najbardziej kosztowna awaria klap w kolektorze dolotowym. Czasami zdarza się nierówna praca silnika czego powodem może być silniczek krokowy lub przepływomierz, po jego przeczyszczeniu usterka powinna zniknąć.Na minus trzeba zapisać montaż instalcji LPG z powodu wrażliwych gniazd zaworowych !!! Poza tym awaryjność silnika jest praktycznie na zerowym poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • drogi serwis
  • drogie części
  • uwaga na EGR
  • awarie przepływomierza
  • awarie klap w kolektorze
  • awarie silniczka krokowego
  • w przypadku montażu LPG problem z gniazdami zaworowymi !

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuh
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (7.9)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 7.6/10
Dynamika 7.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 1

Najbardziej awaryjna część

87%
3%
0%
0%
0%
6%
3%
Suma głosów: 31

Opinie użytkowników

30.06.2020 Mazda 5 LFF7
(10.0)
Opinia: Łańcuch ma cykl wymiany co 300 tys kilometrów, a nie dożywotnia gwarancja... W moim 2.0 puściły uszczelniacze zaworów na trzecim garze i w trasie auto łykało litr na 100km. Właśnie przechodzi remont kapitalny. Blok, głowica i gniazda ogólnie w dobrym stanie. Korbowody bardzo ładne. Tłoki jak
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niezniszczalny blok z aluminium Trwały i banalny w budowie rozrząd na łańcuchu z bardzo długim cyklem wymiany. Idealny do gazu. Lubi dobry olej i wysokie obroty. Banalny w budowie.
Wady: Puszcza na pierścieniach i uszczelniaczach. Nie wolno zaniedbywać wymian oleju. Podzespoly podatne na wysokie temperatury, szczególnie klapki kolektora.
  • Silnik: 2.0 146/LFF7
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 225000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
08.03.2020 Mazda 6 GH
(7.0)
Opinia: Świetne auto, duża radość z jazdy. Dobra dynamika, atrakcyjny wygląd. Przestronne wnętrze i bagażnik (sedan). Warto zabezpieczyć podwozie przed korozją. Jeżdżę na LPG od 2 lat, zupełnie bezproblemowo. Spalanie w mieście 11l LPG, w trasie 8,5l LPG.
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Dobra kultura pracy Niezłe przyspieszenie
Wady: brak
  • Silnik: 2.0 MZR 147 kM
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 152 000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
30.01.2020 Mazda 6 GG
(6.0)
Opinia: Polecam ten silnik. U mnie nalatane 295tys km. W moich rękach od 100tys km olej zmieniany dobrej marki co 10tys km max. Długie trasy po 5tys km, nigdy nie odmówiła posłuszeństwa zawsze dojechała do celu. Z większych awarii, pompa ABS. Polecam!
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 1.0/10
Zalety: Wygoda nawet po długiej trasie człowiek nie jest połamany, Bezawaryjność, stylistyka, ładowność,
Wady: Korozja
  • Silnik: 2.0 147KM
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 295 000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
03.09.2019 Mazda 6
(9.3)
Opinia: 213000 km przejechane do tej pory, tylko coroczne wymiany oleju. Trzeba go kręcić wysoko przy wyprzedzaniu, tak z 3 biegu.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 147km
  • Rocznik / Przebieg: 2006
  • Spalanie: 8.6 l/100km
Polecam
17.08.2019 Mazda 3 BK
(9.7)
Opinia: Silnik na pewno ma więcej niż 236 kkm (auto poniemieckie:)) ale mimo to po zrobionych na nim ponad 80 tys km po zakupie, nic się z nim nie dzieje. Olej wymieniany raz na rok lub co +- 15 kkm. Luzy zaworowe sprawdzone przy 224 kkm
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 2.0 150 KM MZR LF
  • Rocznik / Przebieg: 2004/236500
  • Spalanie: 8.4 l/100km
Polecam