Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mazda 2.0i 16V VICS o mocach 128 lub 133KM to konstrukcja koncernu Mazda która zasilała modele Kia Sportage I oraz Clarus. Jednostka bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik był wyposażony w system VICS (Variable Inertia Control System) – system zmiennego sterowania dolotem powietrza.
Silnik z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku, który niestety nie jest trwały. Jego interwał przypada na 90.000km i warto o tym pamiętać nie przekraczając terminu wymiany. Trzeba nadmienić że w razie awarii i zerwania paska rozrządu silnik jest bezkolizyjny. Plusem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG co może obniżyć koszty użytkowania. Największymi atutem jednostki jest jej trwałość i przyzwoity poziom spalania oraz kultura pracy która jest na dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |