Mazda

Silnik Mazda 2.0i DOHC 128KM-133KM FE-D

1100
Silnik Mazda 2.0i DOHC 128KM-133KM FE-D

Silniki Mazda Serii B / F / K są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.0i 16V SOHC 128/133KM to konstrukcja koncernu mazda która zasilała modele Kia. Konstrukcja silników z rodziny F wykonana z żeliwa występująca w wersji SOHC oraz DOHC w zależności od wariantów mocy.Jednostka bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku, który niestety nie jest tak trwały!!! Jego interwał przypada na 90.000km i warto o tym pamiętać nie przekraczając terminu wymiany.Trzeba nadmienić że w razie awarii i zerwania paska rozrządu silnik jest bezkolizyjny.Plusem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG co może obniżyć koszty użytkowania. Największymi atutem jednostki jest jej trwałość i przyzwoity poziom spalania oraz kultura pracy która jest na dobrym poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoita dynamika
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wysoki poziom spalania
  • niska kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami