Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mazda 1.8 16V MZR 126KM o oznaczeniu L8-DE miał zastosowanie w modelu Mazda MX-5 .Jednostka wprowadzona na rynek w 2001 roku jako następca rodziny F,ciekawostka jest to że tą odmianę znajdziemy w samochodach Forda pod nazwą Duratec.Konstrukcja 16zaworowa z blokiem żeliwnym oraz głowicą odlaną z aluminium wyposażona w układ rozrządu oparty na łańcuchu.Kierowcy użytkujący Mazdę MX=5 będą usatysfakcjonowani przyzwoitymi parametrami a co ważne niska awaryjność jednostki oraz osprzętu.Minusem jest dosyć duże spalanie jednak rozwiązaniem jest możliwość bezproblemowego montażu instalacji LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (8.0) |
| Trwałość | 7.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 7.0/10 |