Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mazda 1.5 16V o mocy 88KM był pierwszym silnikiem z rodziny Mazda Z. W latach 1995-1998 montowany był w Maździe 323 BA a w latach 1998-2001 w Kia Sephia II.
Jednostka o oznaczeniu Z5-DE miała pojemność skokową 1489 cm3 i choć jej konstrukcja opierała się na poprzedniej serii B to głowica silnika Z5 była całkowicie nowa.
W kolejnych latach stosowano unowocześnioną wersję tego silnika o oznaczeniu ZL-DE, która miała nieznacznie większą pojemność a także elektroniczny układ zapłonowy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (9.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 7.0/10 |